HWA + Riool en Be/ont-luchting

Innersteps

  • #1

Goedendag iedereen en bedankt alvast voor het helpen.

Vanaf de voorkant van het huis wordt het HW van 3 huizen via de zijkant van het huis naar het plat dak aan de achterkant geleid. Vanaf het plat dak zijn er 2 punten die de grond in moeten gaan en worden aangesloten op de rode 110MM buis. Deze rode 110MM buis is slechts een meter of anderhalf lang voordat hij een betonnen bak(je) in gaat en onder de aanbouw van de buren verdwijnt.

Mijn vraag is welke diameter ik hier het beste voor kan gebruiken. Momenteel zitten er twee "stadsuitlopen(?)" op welke een buitendiameter hebben van 75MM (zal dan 70MM inwendig in moeten, of 80mm uitwendig op moeten?) is dat voldoende? Of ga ik met 70MM of 80mm naar de grond en vanaf daar verder met 110mm?

Bij de HWA zit verder geen enkele vorm van een sifon /stankafsluiter, is hier nog wat handigs voor te realiseren? Het lijkt mij anders behoorlijk gaan ruiken.


Ont/be-luchting:
Binnen tot c.a. de roze rand (vanaf boven naar beneden op de tekening) is een plat dak.
Boven de CV-ruimte is de badkamer (dakkapel). Zoals te zien zitten hier de wastafel en de douchegoot op aangesloten. Deze gaan naar beneden de CV-ruimte in en gaan dan richting toilet begane grond op c.a. 25CM hoogte.

Waar de rode buis naar binnen komt gaat direct een rode buis naar boven, via wat bochten en horizontale stukken komt deze uit bij het toilet op de badkamer.

In principe is de wastafel van de badkamer het hoogste punt, is het dan wijsheid om de be/ont-luchting via de wastafel te laten verlopen 40MM, of kan ik dat beter via het iets lagere toilet doen (50MM, wellicht is 75MM ook mogelijk)?

Be/ont-luchting zal een PVC buis onder een dakpan worden mits dat tegenwoordig nog "mag" en netjes is.

Op en of aanmerkingen over de situatie in zijn geheel zijn natuurlijk welkom.

Groet Ramon
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu