Aansluiten verlichtenschakelaars mbv klikaanklikuit

RobDeKlusser

  • #1
Op voorhand excuus voor deze vraag, maar ik ga deze in delen stellen helaas. :D

ik ben bezig met een miniverbouwing. Nu is het zo dat ik zo vanuit een bestaand stroompunt (L,N en A) af ga tappen, maar er hangt nogal wat aan vast.

Ik kom dus zo op een punt dat ik vanuit een bestaand stroompunt de bekende drie aders door ga lussen.

zoals gezegd, ik heb twee muurtje gemaakt en daartussen en koof. Fase 1 is om de beide stroompunten in de beide muurtjes te voorzien van stroom volgens een schema waar ik bij een stroompunt de bruine ader in een schakelaar stop en vanuit de schakelaar een zwarte schakeldraad naar beide lampen laat lopen evenals de blauwe nul-draad.

Nu dacht ik hiervoor een draadloze schakelaar van klikuitklikaan te bruiken, maar daar zie ik dat de blauwe kabel zowel in als uit gaat. Mijn idee was om de blauwe kabel meteen door te trekken. zoals in de afbeelding. Maar als ik de afbeelding van kaku bekijk, moet de blauww (nul) kabel ook aangesloten worden en niet meteen doorglust worden naar de lampen.

geeft dit nog problemen als ik in dezelfde situatie ook nog dezelfde kable wil gebruiken om uiteindelijk een stopcontat te realiseren?


Ofwel als ik de blauwe kable doorlus via de ontvanger, geeft dat dan problemeen bij het gebruik van het stopcontact? of werkt deze dan alleeen als ook de verlichteing ingeschakeld is?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu