Ophogen of juist stuk eraf halen?

Dsharon

  • #1
Hallo allemaal,

Wij hebben een woonkamer met keuken ernaast. 10 Jaar geleden hebben wij de muur tussen beide ruimtes weggehaald om 1 geheel te creeren. Bij het plaatsen van een vloer in de woonkamer, bleek de keuken erg scheef te lopen. Omdat we op dat moment de keuken en keukenvloer wilden laten liggen, hebben wij de woonkamer vloer expres scheef gemaakt (de woonkamer vloer is dus grotendeels recht op dat kleine stukje na dat we schuin opgehoogd hebben). Dit was als tijdelijke oplossing bedoelt.

De keuken loopt ca. 4cm af op een stuk van 3 meter.

Nu we de keuken gaan vervangen en de keuken en woonkamer vloer 1 geheel willen maken, vraag ik me af of het beter (goedkoper en makkelijker) is te egaliseren door alles op te hogen naar het hoogste punt (kan prima wat betreft deuren etc) of dat we beter de keuken (en het schuin gemaakte stuk woonkamer) recht kunnen maken door beton weg te halen.

De keuken is ca. 10m2 en de woonkamer ca. 50m2.

Wat zouden jullie doen? Alles ophogen of het beton in de keuken verlagen / recht maken?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat voor vloer? Zit er (op beide delen) een cementdekvloer?
 

Dsharon

  • #3
De keuken en woonkamer hebben beiden een betonnen vloer. In de keuken ligt er nu een marmeren plavuis op.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ja, maar op een betonvloer wordt er normaal een cementdekvloer gemaakt. Een cementdekvloer kan je er af hakken en opnieuw maken met de juiste dikte. Maar er zijn meer opties.
 

Dsharon

  • #5
Ik weet het eerlijk gezegd niet. De marmeren plavuizen lagen er al en ik kan me niet herinneren hoe de vloer van de woonkamer er precies uit zag. Er ligt nu laminaat op dus ik kan het niet zomaar zien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu