Badkamer, houten draagbalken vloer leggen

Dude-nl

  • #1
Vraag 2:

De badkamer was voorzien van een tegelvloer welke gelijmd zat op gipsplaten met een soort weefsel ertussen. (vrijstaande houtskeletbouw woning)

Nu wil ik de nieuwe vloer gaan maken maar twijfel een beetje wat de beste optie is.

De draagbalken liggen HOH 35cm van elkaar en zijn nu voorzien van houtenplaten (30 jaar).

Optie 1: Lewisplaten op de houten platen. Veel draagkracht echter kost dit wel hoogte en aangezien ik al afschot moet creeeren wordt alles wel erg hoog.

Optie 2: Gips op de platen (0,5cm van de muur) en daarop tegelen. Er moet dan denk ik nog wel een ontkoppelingsmat of soortgelijk tussen?

Optie 3: Houten platen verwijderen, lewisplaten haaks erop, cement erop en tegelen. Nadeel is wellicht dat ik dan goed moet kijken tot hoever ik de platen veilig kan verwijderen ivm aansluitende ruimtes. Het zijn grote platen en kan hem niet zomaar ergens onderbreken.

Zie ik een optie over het hoofd?
Ik ben redelijk handig maar heb hier weinig ervaring mee.
Ik wil eigenlijk niet te veel hoogte verliezen (aluminium kozijnen zitten op 205cm en ben 190 lang) en zoek toch ook wel een eenvoudige en voordelige oplossing aangezien ik het budget al overschrijf :)

Ik hoor graag jullie tips en meningen!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Gipsplaten op een vloer :?:

Is de balklaag sterk genoeg voor een betonvloer?

Alternatief is een Vinyl vloer of vergelijkbaar.
 

Marcn88

  • #3
Sowieso geen gipsplate. op de vloer verwijder dan de houtenvloer en leg er lewisplaten op icm cementdekvloer mits de draagbalken draagkrachtig genoeg zijn
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dat zijn waarschijnlijk speciale vezelplaten die hiervoor bedoeld zijn.

Worden veel gebruikt in de renovatie lichter dan beton en mits goed uitgevoerd uitstekend waterdicht.
 

Marcn88

  • #5
Vezelplaten kan wel maar absoluut geen gipsplaten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu