Miele G620SC Watertoevoer/Afvoer knippert

ZMWolzak

  • #1
Goedemiddag,

Ik heb een Miele G620SC vaatwasser (smalle versie, 45 cm) die in de loop van tijd steeds meer kuren begon te krijgen en ik ben ten einde raad. Ik heb absoluut geen verstand van vaatwassers of de techniek erachter en ben al twee dagen aan het zoeken maar zonder succes.

Het volgende gebeurt:

- Programma aangezet (maakt niet uit welke).
- Vaatwasser pompt water af
- Vaatwasser pompt water aan
- Vaatwasser begint met spoelen
- Na een paar minuten spoelen hoor je een klik en begint het lampje "watertoevoer/afvoer" te knipperen en doet ie niks meer.
- Soms hoor je een klik, begint de watertoevoer/afvoer lampje te knipperen, stopt dan met knipperen en blijft aan, en dan gaat de vaatwasser door met z'n programma om daarna weer te stoppen en het lampje begint weer te knipperen en blijft dan knipperen.

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met het probleem op te lossen aangezien ik geen idee heb welk onderdeel wat is. De ijzeren plaat onder alle mechanische onderdelen is compleet droog, mits dat de onderplaat is die water op moet vangen, ik heb geen idee. Ik ben helemaal ten einde raad en sta op het punt het rotding op de schroothoop te gooien.

Graag hoor ik van u, en ik hoop dat u mij kunt helpen.

PS. Ik heb de sodamethode geprobeerd, zonder succes. De zeef is schoon, en de schoepjes draaien goed. Terugslagklep is ook schoon.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu