Wasmachine verplaatsen - afvoer op CV?

Eedijkstra

  • #1
Goedemiddag,

Huidige situatie: wasmachine staat op de begane grond in de bijkeuken, afvoer nabij.

Gewenste situatie: wasmachine naar zolder waar de CV ook hangt. Is het mogelijk een wasmachine- afvoer op de CV- afvoer aan te sluiten? En, deze afvoer loopt door een andere slaapkamer langs de muur(horizontaal), waarna deze pas naar beneden gaat. Een wasmachine pompt, maar is dit voldoende om deze afstand(+/- 6 meter) te halen?
 

Dude-nl

  • #2
Zolang de afvoer op afschot ligt zal het goed gaan.
Kortom een val van ca 6cm zou er wel moeten zijn.

Ik heb ze ook wel van 3cm (0,5 p.m.) gezien waarbij het ook goed ging maar liever iets meer.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Het hangt er wel vanaf hoe hoog (en waar) de afvoer van de CV-Ketel zit. Want als je pech hebt dan komt tijdens het afpompen het wasmachinewater bij de CV-ketel er weer uit.

Misschien is het handig even een schetsje te maken hoe een en ander zou gaan lopen.

Vermeld ook even of je van plan was de aansluiting vanaf de wasmachine mbv. een verlengslang te maken of met PVC afvoerbuis.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Heeft de zolder een houtenvloer? Eerst dit filmpje even bekijken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Hoe dik is de afvoerleiding ?
 

Eedijkstra

  • #6
Jan, ik denk dat de leiding 25 is, of 30? Hij zal wel wat groter moeten denk ik..
 

Eedijkstra

  • #7
Wgb,

Dit lijkt me toch ook wel behoorlijk afhankelijk van het soort machine..
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #8
Dan ben ik heel benieuwd of jij mij per PB een merk kan adviseren dat het beter doet dan die bij ons op zolder staat. Er is geen betere. Ik, wij wachten met smart.
Heb je een houten vloer zou ik nog twee keer nadenken. Op het forum staat een zeer uitgebreide discussie over deze situatie.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Een wasmachine pompt, maar is dit voldoende om deze afstand(+/- 6 meter) te halen?
De afvoerpomp pompt het water niet hoger dan de hoogte van de afvoer, zo'n 80 cm, daarna doet de zwaartekracht zijn werk.
De afvoer moet over zo'n afstand zeker 50 mm zijn, dunner kan fout gaan.

Plaats even een foto van de aansluiting van de ketel.
Welk soort vloer hebt u het over ?
 

Marcn88

  • #10
Als de afvoer 32 is en horizontaal over 6 meter gaat dit niet werken
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu