Hulp bij assembleren tv-kastje

123peter

  • #1
Hallo,

Wij hebben een oud Deens tv-meubel met rolluik gekocht maar ik weet niet meer hoe ik de pootjes er aan vast moet zetten. :(

De pootje hebben bolkop schroeven die allemaal precies even diep zitten, en zitten strak vast. Het lijkt me niet de bedoeling om die los te maken.

Precies tegenover de schroeven zitten mooie sleuven, maar het is geen duw en schuif klemsysteem.

Als ik de pootjes op de "juiste" plek zet, past alles precies, maar ik zie niet hoe ze vast kunnen blijven zitten.

Aan de binnenkant van de kast, achter de sleuven/schroeven, is het hout gewoon dicht.

Ontbreekt er een onderdeel?

bedankt,

Peter



 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zo te zien hebben er op de zichtbare (tamelijk grote) sleuven metalen plaatjes gezeten met daarin kleinere sleuven om voor de schroeven.

Die zou je dan opnieuw moeten (laten) maken, want ik denk niet dat er ook maar ergens zoiets kant-en-klaar te vinden is.

Edit:
Ik heb even een plaatje samengesteld van iets dergelijks. Is geheel niet op schaal of exact overeenkomend met de gaten van dat meubel, het gaat meer om het idee wat ik bedoel:

 

123peter

  • #3
Hallo Kees,

Ja, dat moet het zijn.

Ik heb nog eens goed in de kast gekeken maar die metalen onderdelen zijn helaas ook nergens vastgetaped of zo.

Maar ik weet nu waar ik naar moet zoeken!
Wordt wel moeilijk om iets gelijkwaardigs te vinden als we ze kwijt zijn...

bedankt,

Peter
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Volgens dit topic moet je dan opzoek naar een rekoog met sleutelgat.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Even terug naar de verkoper?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu