Wasmachine (Zanussi) laat aardlek eruit springen

Debbie Talma

  • #1
Hallo allemaal!

Iedere keer dat ik de stekker van de wasmachine in of uit het stopcontact trek, springt de aardlek eruit. Zodra de stekker er eenmaal in zit is het goed en kan ik de wasmachine gewoon gebruiken. Vanmorgen is er een elektricien geweest en deze heeft geconcludeerd dat het niet aan het stopcontact ligt. Een ander stopcontact reageert namelijk hetzelfde als je de stekker van de wasmachine erin doet en de stopcontacten zijn uitgemeten en deze zijn ook gewoon goed.

Nou heb ik Zanussi gebeld en omdat ik buiten de garantietermijn val (ik heb de wasmachine 2,5 jaar geleden gekocht), moet ik, indien ik een monteur wil laten komen, € 99,- aan voorrijkosten en 25 minuten werktijd betalen. Hier komen eventuele materiaalkosten of verdere werktijd nog overheen.

Nu is mijn vraag: heeft iemand enig idee hoe dit probleem veroorzaakt wordt? Wellicht kan ik iets zelf vervangen of iets dergelijks.

Groet,
Debbie
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
U hebt niets met Zanussi te maken maar met de leverancier, u mag verwachten dat een wasmachine langer dan 2,5 jaar goed functioneert.
Kijk op https://www.consuwijzer.nl/ wat uw rechten zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu