Vensterbank boven radiator, Warmteverlies?

Frankjansen

  • #1
Goedemiddag,

Ik heb in mijn woonkamer 2 radiatoren hangen. Het is goed warm te krijgen in huis, maar op de plek bij het raam waar onze bank staat heerst een soort tocht.

Kan het zijn dat de vensterbank warmte tegenhoudt, en de kou vanaf het raam vrij doorgang heeft?

Er heerst nu een tocht als je op de bank zit in je nek. We hebben bij het raam bij de bank tochtstrips geplaatst zonder effect.





 

Roykes

  • #2
Koude lucht word verwarmd door de radiatoren en stijgt vervolgens voor het raam omhoog. dit word nu belemmerd door de vensterbank, waardoor je koudeval door het raam krijgt.

Op de foto is ook te zien dat de originele vensterbank ( tegeltjes) een stuk korter is dan de plank die er nu op zit.

Als je de vensterbank inkort zul je al heel wat minder toch in je nek hebben :)

vensterbanken gordijnen radiator ombouwen zijn funest voor je radiatoren. hierdoor neemt het vermogen flink af.
 

Frankjansen

  • #3
Bedankt voor je reactie, ga de nieuwe vensterbank verwijderen en kijken wat het effect is.
 

Robberto1988

  • #4
Ik weet niet of deze topic nog openstaat enof er nog gereageerd kan worden want ik ben nieuw hier en heb hetzelfde probleem met de vensterbank. Zou een schuine plank tegen de onderkant van de vensterbank en de muur een oplossing kunnen zijn ? Zodat de warme lucht makkelijker onder de vensterbank vandaan kan ? Ik vind het een beetje zonde om de vensterbanken te verwijderen
 

Lange Herman

  • #5
Nee dat lost uw probleem niet op.
U zou radiatorventilatoren kunnen proberen, maar of dat voldoende is?
Waarschijnlijk komt het er op neer dat u de te grote vensterbank moet verwijderen.
Als alternatief kunt u nog trippel glas of een dik gordijn boven de vensterbank proberen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Een paar foto"en/of de maten van de vensterbank en de radiater.
 

Rotnem

  • #7
Ik heb bij mij aan boord van buigtriplex onder een vensterbank en boven de radiator een gebogen (i.p.v. een schuine plank) vorm gemaakt. Daardoor verwarmt de opstijgende warme lucht wat minder de vensterbank en wat makkelijker de ruimte daarboven. Het is zonde om een mooie brede vensterbank te versmallen, vind ik.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu