CV Ketel maakt geluid

Sander1982

  • #1
Beste allemaal,

Ik heb een CV ketel Vaillant, ongeveer 8 jaar oud.
Daarbij heb ik ook 6jaar geleden vloerverwarming laten leggen.

CV ketel bevind zich op zolder, precies boven mijn badkamer.

Probleem:
- Als de vloerverwarming aan is, dan hoor ik in de badkamer licht brommend geluid. (buiten badkamer hoor ik het niet).
- Zodra ik dan tegelijk kraan met warm water aanzet, is het geluid gestopt. Als de kraan weer uit is, begint het weer.

Wat zou het probleem kunnen zijn? En is het überhaupt een probleem of is dit geluid normaal?

Gr
Sander
 

Bert pit

  • #2
Waarschijnlijk wordt je CV pomp gestopt. Als je warm water tapt, zorgt de driewegklep ervoor dat de CV tijdelijk wordt afgesloten en de ketel warm water tapt.

Nu zijn er meerder soorten systemen op de markt en ik ken jouw ketel niet maar ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft. Het ene merk stopt de pomp maar er zijn ook ketels die een soort bypass hebben voor het CV warm water. Maar mijn vermoeden is dat je het in die hoek moet zoeken.
 

Sander1982

  • #3
Hoi Bert,

Bedankt voor je antwoord. Het is dus geen technisch mankement maar product is zo ontwikkeld?

Groet,
Sander
 

Bert pit

  • #4
Het kan natuurlijk zijn dat door normale slijtage een onderdeel zoals een pomp iets meer geluid gaat maken. Ik zou er bij de volgende servicebeurt even naar laten kijken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu