Bauknecht droger levert natte warme was af

Kardinaal

  • #1
We hebben onze wasdroger nu enkele jaren, en deze heeft nu het volgende euvel. Als we een automatisch programma kiezen (kastdroog/strijkdroog etc) stopt het programma al voordat de was droog is. De was wordt wel warm.
Als het probleem optreedt dan piept de droger 18 keer (kan ook 16 of 17 zijn :wink: ) en de "einde" en "pluizenfilter" lampjes branden. Als ik het programma nog een keer start wordt de was vaak wel droog.

Het gaat om een Bauknecht TRKD 4667 (8560 466 12071)

Ik heb het afvoer compartiment (onder de warmtewisselaar) schoongemaakt, daar zat ondertussen een hoop zooi in. Verder heb ik twee sensoren ontvet (binnen in de trommel (vochtigheidssensor?), en eentje aan de rechterkant van het pluizenfilter (airflow?))

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor de hulp! :mrgreen:
 

Kardinaal

  • #2
Uit verschillende andere topics op het forum leid ik af dat het wel eens aan de vochtigheidssensor zou kunnen liggen. Als het goed is moet daarvoor een printje vervangen worden.
Kan iemand bevestigen dat dat klopt? Eventueel in relatie met de piepjes die ik hoor? Het zou zonde zijn om een print te vervangen die niet stuk is :cool:
 

Kardinaal

  • #3
Voor toekomstige zoekers, ik heb de NTC sensor vervangen. Het probleem lijkt daarmee uit de wereld :D
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Sorry dat je hier niet geholpen bent, maar :prima: dat je het zelf gevonden en opgelost hebt en hier de oplossing hebt geplaatst!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu