Nieuwe badkamer, nieuwe ketel

Maurice81

  • #1
Hallo allemaal.
Wij zijn wat plannen aan het maken voor het verbouwen van onze badkamer.

Aangezien wij best wel fan zijn van luxe douches is de planning dan ook om of een enkele xl regendouche te plaaten van bv 50x50cm, of twee losse regendouches van bv 25 a 30 cm.

Momenteel hangt er nog een nefit smartline hr cw4 ketel.
Deze zal ik zowiso moeten vervangen voor een cw5 of cw6.
Alleen zou naar mijn idee de cw6 kwa cv capaciteit weer behoorlijk overkill worden.
Maar kan je twee regendouches wel goed voorzien van water met een cw5 ketel?
Dus dat is 1 punt.

Tweede ding is dat de binnenkomende leiding van het waternet maar 15mm is. Dit terwijl de waterleiding die vanaf de meter door gaat naar de ketel op de derde verdieping wel netjes 22mm is.
Ik heb daardoor zo mijn twijfels of ik wel genoeg water binnen krijg in de woning om een dergelijke douche goed te laten werken.

Dus mijn vraag aan de vakmannen hier, hoe denken jullie erover, ik tap nu max aan koud water 12/14 liter per minuut in de badkamer.
 

Marcn88

  • #2
Als de leiding vanaf de watermeter rechtstreeks met 22 naar de ketel gaat kan hier prima een cw 5 of 6toetsel hangen een cw 6 toestel heeft meestal maar een beperkge tijd die capaciteit en is daarna een cw 5 toestel dit heeft te maken met de laadboiler die er in zit voor het cv zeidig vermogen kan het maximale cv zeidige vermogen teruggebracht worden naar beneden zo tussen de 12 en 20 kw afhankelijk van de grootte van de woning en wat er aan vermogen aan radiatoren of vvw oid is geplaatst let hierbij goed op het inregelen van de installatie houd tevens rekening met de afvoercapaciteit van het riool in de badkamer
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu