Ruimte onder douchebak ontvochtigen

Lehcim

  • #1
De douchebak in mijn badkamer is wat verhoogd. Er zit dus een ruimte onder van 100x90x20cm. Nu heeft er in de douchebak een tijd een scheur gezeten en is er gedurende enkele weken water naar de ruimte eronder gedruppeld. Het houtwerk en MDF is dus allemaal enorm vochtig geworden, tot het plafond een verdieping lager.

Hoe krijg ik de boel het beste droog? Normaal zou je zeggen ventileren, maar dat gaat niet echt in de badkamer. Ook vochtvreters lijken me niet handig, want de badkamer an sich is natuurlijk een erg vochtige ruimte.

Tips?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Alles wat mdf en hout is eruit slopen, dat krijgt u met de mdf niet meer goed en hout in de doucheruimte is ook niet aan te bevelen.
Nieuwe douchebak erin en alles opnieuw opbouwen.
 

Lehcim

  • #3
Bedankt voor de reactie. Ik begrijp de reactie volkomen, maar ik schaar hem toch onder wat rigoureus. Het heeft wel eens eerder wat gelekt daar, een jaar of 2 geleden en dat was meer water dan nu. In principe heeft het daarvan "niks" geleden.

Ook is het op dit moment voor ons wat te kostbaar om de hele boel eruit te slopen, dus vandaar dat ik zoek naar een andere manier, noem het lapmiddel.
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #4
Ik ben het wel met Jan eens, zeker mdf is einde oefening met vocht. mocht dat toch te rigoureus zijn kun je er een kacheltje voor zetten om zoveel mogelijk het vocht er uit te krijgen, maar verwacht daar ook geen wonderen van.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu