Bosch advies gevraagd

Gippy

  • #1
Hallo
Ik heb een bosch vaatwasser silence plus type sbv58m00eu/13
Nu is de circulatiepomp kapot ,is door een monteur vastgesteld.

Nu heb ik advies nodig van een onafhankelijke monteur
Ik vermoed dat de machine 10 jaar oud is en door ons 6 jaar in gebruik. Was showroomkeuken waar hij in zit.

De monteur en verkoper gaf aan dat het beter was om een nieuwe te kopen ,omdat dit een oude en ondeugdelijke serie bosch is.

Is dit zo ,of is het de moeite om desnoods zelf er een nieuwe pomp in proberen te zetten . En is dit makkelijk te doen?

Wie heeft er ervaring mee met dit type en /of is dit een zwak model waardoor er straks misschien weer iets kapot gaat.

Alvast heel erg bedankt groetjes gippy
 

Gippy

  • #2
Niemand advies?
 

Ericjan

  • #3
Voor wat het waard is: een nieuwe pomp kopen kost je ook geld. En de kans is erg groot dat vlak daarna een ander onderdeel de geest geeft, gelet op de leeftijd van de machine. Ik zou ook zeggen dat een nieuwe kopen verstandiger is.
 

Hanselman

  • #4
10 jaar oud = nieuwe kopen, wat mij betreft geen twijfel over mogelijk!.
 

Fmrama

  • #5
Ik denk dat TS al wel iets nieuws heeft . Of hij heeft vanaf 2018 met de hand afgewassen. :lol:
 

Vraagsteller

  • #6
én? wat heb je nou gedaan?
heb ook een silence plus en ook de circulatiepomp 3 jaar geleden vervangen, leuke klus en hij werkt sinds die tijd probleemloos.
De nieuwe pomp is ook verbeterd door bosch , de oude was ook een prutding, veel foutcodes, nu niet meer. Kostte mij €100,-. , een stuk goedkoper dan een nieuwe vw.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu