Plafond corrigeren

Robbie's

  • #1
Goedenavond. Kan ik onderstaand plafond corrigeren met MDF platen die ik eerst aan beide zijden in de grondverf zet en daarna vastplak ? Is MDF daar geschikt voor.

Voor de moderator: Ik heb deze foto ook geplaatst bij een ander onderwerp (gipsmuur plaatsen). Neem aan geen probleem :-)

 

Robbie's

  • #2
Kan ik een dun 12 mm MDF plaatje van 95 x 29 cm met montagekit tegen plafond vastdrukken of beter Polymax?

Bvd
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Beide kan. Van te voren even uittesten hoe je het gaat klemmen met een paar lange latten tussen vloer en plafond.
 

Robbie's

  • #4
Bedankt Frank. Inderdaad.. Goed dat je het zegt. Momenteel de eerste plank geklemd met plinten (je moet wat verzinnen en ik heb even niet anders 😀). Montagekit gebruikt. Vanavond losmaken en dan zou fase 1 gelukt moeten zijn.
 

Robbie's

  • #5
Het is allemaal gelukt. Naden opgevuld met kit. Je ziet nu niet meer dat er een muur heeft gesdtaan. We zijn er blij mee.

😀
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
:prima:
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik vroeg me al af wat je met corrigeren bedoelde. Dit heb je netjes opgelost!
 

Robbie's

  • #8
Frank, IJkenhout,

Bedankt :-)
Hetgeen waar ik nu alleen nog over twijfel (slik..) is of ik de Pattex Polymax ook wel mocht gebruiken om af te kitten. Dus de naden tussen hout en plafond heb ik er ook mee gedaan. Dan begin ik gelijk zenuwachtig te worden of dit niet gaat vergelen en of ik het beter nog wel eerst kan verven met dezelfde watergedragen verf als het hout. Misschien kunnen jullie mij daar nog een laatste advies over geven.
Op de Polymax koker stond dat het overschilderbaar is, dat stond niet op de montagekit. Dus montagekit heb ik voornamelijk gebruikt om het vast te zetten, Polymax voor de afwerking aan de zijkanten. Ik had denk ik ook Acrylaatkit kunnen gebruiken.

Verder helemaal blij ermee.

Mvg,
Rob
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #9
Ik verwacht niet dat je eventuele vergeling gaat zien. Zou me er niet te druk over maken...
 

Robbie's

  • #10
De Pattex Polymax is helaas toch behoorlijk aan het vergelen :( . Kan ik dit het beste oplossen door watergedragen grondverf er overheen te verven en daarna met watergedragen verf aflakken. Of, iets uitsteken en alsnog met acrylaat kit opnieuw opvullen? Het gaat puur om de kitrand. Het houtwerk erachter moet ik nog verven.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Eerst een laag isolerende verf erop en dan opnieuw verven/schilderen/texen.
Volgende keer een goede acrylaatkit gebruiken.
 

Robbie's

  • #12
Hi Jan,

Bedankt. Ik ga op het Internet op zoek naar een goede isolerende watergedragen grondverf.

Mvg,
Rob
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu