Sleuf betonnen vloer opgevuld, cement helemaal verbrokkeld

Mariskaha

  • #1
Hallo,
Wij zijn niet zulke klussers en hebben daarom een huurwoning. Helaas volgt de ene lekkage de andere op, echt fijn wonen zo maar dat terzijde.
De laatste lekkage was aan de verwarmingsbuis op de bovenverdieping die is in de betonnen vloer gelegd. Er moest een sleuf uitgehakt worden en deze moest weer opgevuld worden met cement of specie of hoe het ook mag heten, na de reparatie van de verwarmingsbuis. We hebben er niet over gelopen maar na een paar weken kon je het cement er zo uitvegen, het was helemaal verbrokkeld.
Nu wordt het opnieuw gerepareerd maar ik ben bang dat ze het nu gewoon gaan aansmeren en dat we dan weer hetzelfde probleem hebben, en dan moeten we nog langer wachten voor we dan eindelijk nieuwe vloerbedekking kunnen laten leggen. De ervaring leert namelijk dat de 'vakmannen' van onze woningbouwvereniging altijd kiezen voor de makkelijkste weg.
Volgens mij moet alles er weer uit en dan moet het weer opnieuw gedaan worden maar dan met ander materiaal of cement erin in andere mengverhoudingen, bv minder zand erdoor. Of hoeft dat niet? Ik hoor graag jullie (deskundige) mening, alvast hartelijk dank voor je reactie.
Mvrgr, Mariska
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Is er in die sleuf een nieuwe leiding gekomen en is die gelijk in gebruik genomen (verwarmen) na het aansmeren?
Zo ja, dan is het cement te snel gedroogd door de verwarming en dan krijg je dit effect.
 

Mariskaha

  • #3
Hallo Frank,

Hartelijk bedankt voor je reactie. De verwarming boven is enige tijd afgesloten geweest ivm de reparatie, maar daarna weer aangezet idd. En zelfs als we dan boven de verwarmingen uitzetten, blijven de buizen warm. Jouw advies zou er dus op neer komen dat de bovenverdieping weer afgesloten moet worden van de verwarming als het opnieuw opgevuld gaat worden? Fijn dat je zo meedenkt, dan kan ik dit als suggestie aan de uitvoerders van de woningbouw meegeven! Nou maar hopen dat ze dat dan ook nog aannemen...

Mvrg, Mariska
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Nou, als ze snel cement gebruiken en de ketel even een paar uur uitlaten moet het ook lukken denk ik.
 

Mariskaha

  • #5
Tja, die oplossing lijkt me een stuk simpeler!
Maar denk jij dat ze wel al het cement wat nu in de sleuf ligt er eerst weer uit moeten bikken of zou een laag snel cement over de bovenkant van het verbrokkelde deel volstaan?

groet, Mariska
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Alle losse delen weg halen en even aansmeren met beetje snelcement. Klein zakje halen bij de doe het zelf.
Kan je zelf ook wel doen. Is geen ingewikkelde klus.
Ketel paar uurtjes uit laten en klaar.
 

Mariskaha

  • #7
Hallo Frank,

Ik heb gisteravond nog een boze mail aan de woningbouw gestuurd en erin gezet dat we een vakman geraadpleegd hadden,
die ons verteld had hoe het dan wel had gemoeten. Ze komen het volgende week verhelpen. Dus hartelijk bedankt, vakman:)

Groet, Mariska
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
Nou ok, alleen is Klusidee eigenlijk bedoelt voor het doe-het-zelven en niet om de onwillige woningbouwverenigingen aan te sturen. Ik zal het voor deze keer door de vingers zien :D .
 

Mariskaha

  • #9
Dat begrijp ik, maar het zou ook zo maar kunnen dat we ooit nog een huis kopen, en dan weten we precies wat we wel en niet moeten doen als we een sleuf met cement moeten vullen...
Of de volgende keer bel ik de woningbouw gewoon niet en doe ik het zelf!Dat zou me in ieder geval een boel gedoe besparen.

De woningbouwman had overigens gezegd dat de samenstelling van het cement niet goed was? Kan dat of zeggen ze dat maar als ze het ook niet weten en is dat nergens op gebaseerd? Dat is in ieder geval mijn ervaring tot nu toe. Ik denk eigenlijk dat er niets anders opzit en dat ik toch maar een klusvrouw moet worden als dit zo doorgaat.

Groet, Mariska
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Negen van de tien keer droogt de mortel uit, vooral als de ruimte en/of vloer ook nog verwarmd wordt.
Het stukje vloer waar het om gaat voor het aanbrengen van de mortel nat maken, ook rond het gat en na het aanbrengen van de mortel nog een paar dagen, de mortel wordt dan goed hard.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #11
Er komt toch een afwerkvloer overheen? Dan maakt het weinig uit wat eronder zit.
 

Mariskaha

  • #12
Tja, blijkbaar maakt het toch wel uit wat en hoe er in de vloer zit en wat de afdekvloer wordt. Na twee pogingen zitten er nog allemaal barsten in de nieuw aangebrachte vloer(ook mt 48 uur de verwarming uit)en we hebben ook gezien dat de verwarmingsbuis die vervangen is geen mantel heeft. Dit lijkt ons niet goed. Nog tips of adviezen? Die zijn meer dan welkom, want zo wordt het weer drie keer niks.
Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Mvrgr, Mariska
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #13
Zet de verwarming 48 uur van tevoren uit, de vloer is behoorlijk warm door de verwarmingspijpen, een week na aanbrnegen van de mortel de verwarming uit laten.
Leg een strookje bubbeltjesfolie over de pijp.
De vloer is kennelijk nog niet nat genoeg geweest en de mortel ook niet lang genoeg nat gehouden.
Maak het gat in de vloer echt goed nat en leg een stuk plastic over de aangebrachte mortel, elke dag controleren of het nog nat genoeg is, te nat is bijna onmogelijk.
 

Mariskaha

  • #14
Bedankt voor je reactie, maar het probleem is dat we zelf deze reparatie niet verhelpen dat doet de woningbouw, en we denken ook dat er nog een onderliggend probleem is namelijk de verwarmingsbuis in de vloer is wel vervangen maar zonder pvc buis eromheen, volgens mij kan dat helemaal niet zo.
Ik zal proberen de foto nogmaals te uploaden dan kan je zien wat ik bedoel.


Alvast bedankt voor je reactie

Groet, Mariska
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #15
Eigenlijk zijn we dus hier het werk van een ander aan het beoordelen ipv te adviseren bij eigen klussen. En dat is niet de opzet van Klusidee. Vandaar dat ik je eerst adviseerde om het zelf te doen.

Zoek contact met de eindverantwoordelijke voor het onderhoud bij de woningbouwvereniging en bespreek de situatie met hem waarbij je ze verantwoordelijk houdt voor eventuele gevolgschade.

Ik denk dat we het hier bij moeten laten.
 

Mariskaha

  • #16
Ok, ik begrijp je standpunt. Je zei eerder ook al iets in die richting maar ik dacht dat het een grapje was:), sorry.
Ik zal hierover dus geen berichten meer plaatsen, maar zelf informatie inwinnen bij een vakman in de regio. Als je in discussie gaat met de woningbouw trek je namelijk altijd aan het kortst eind.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #17
Zoals ik al zei: leg er gewoon een vloer overheen. Dan zie je er niets meer van en is er geen probleem meer. Zo'n scheurtje kan totaal geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu