Douche deur zit los: hoe vast te maken?

Klusmevrouwtje

  • #1
Foto's zeggen meer dat ik kan omschrijven. De douchedeur zit onderaan los; als ik de deur sluit, gaat het haakje uit de onderste rail. Ik heb boven de bouten aangedraaid, maar het lijkt me dat het onderaan ergens vaster moet worden. Maar ik zie daar niets wat ik kan vaster draaien. Hebben jullie enig idee?


 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als u de schroef van het haakje los draait zit er dan beweging in het haakje ?
Zo ja dan het haakje iets omhoog halen en weer vast schroeven.
Als dat niet kan zou er in de bovenste haken wat speling kunnen zitten en proberen die omhoog te halen.
 

Klusmevrouwtje

  • #3
Ik zie geen schroef bij het haakje zitten... Of zou er een kapje overheen zitten? Als ik wat por met een schroevendraaier laat het kapje in elk geval niet los...
Boven is het geen haakje, maar 2 'wieltjes'. Ik heb ook geen idee van welk merk deze douche is...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik dacht dat het onderste haakje geschroefd zat.
Verder heb ik geen idee hierover.
 

Petersch1

  • #5
moet het rondje onder de deur niet in dat gaatje in de rail(geleider?). Bovenzijde hangt ook redelijk scheef.
 

Petersch1

  • #6
Kan ook afgebroken zijn van de geleider ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Het haakje moet van onderaf in de geleider gestoken worden, u kunt het direct zien en voelen als hier een stukje uit is.
Op de een of andere manier is het haakje eruit geschoten, waarschijnlijk doordat de wand scheef is komen te hangen.
Zoek bij de bovenste geleider eens naar een verzakte of losgeraakte schroef.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu