Wasmachine Bosch Logixx 8 deur niet open

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #21
Link en merknamen verwijderd, i.v.m. reclame, zie de forumregels.

Iets verder naar boven staat een prima methode, een andere is niet echt nodig.
 

Erikzbhj

  • #22
Ik wilde via de Bosch website een nieuwe greep bestellen, maar die was niet beschikbaar. Bosch gebeld, die onbeschikbaarheid was niet omdat ze een nieuw ontwerp van de deurgreep aan het maken waren zodat het nokje minder snel zou afbreken, maar gewoon omdat ze geen voorraad hadden. Volgens de servicemedewerker kwam er ook geen verbeterd ontwerp want "dit was een consumentenproduct en geen professioneel product" dus mocht ik er niet al te veel van verwachten. Jammer.

Tsja, als een nieuwe greep niet beschikbaar is en de greep niet verbeterd is, dan maar zelf aan de slag. Ik heb het nokje vervangen door een M4 boutje dat ik nog had liggen, dat was precies lang genoeg.



  • - Schroef de deur van de machine (met een T20 schroevendraaier) en leg hem plat op tafel.
    - Verwijder de binnenring van de deur door alle schroeven die je ziet los te draaien (ook met een T20 schroevendraaier).
    - Neem de greep uit de deur.
    - Boor vanaf de binnenkant van de greep vanaf het midden van het afgebroken nokje richting de buitenkant. Als je een tap hebt, boor dan met een 3.2 mm boor, anders met een 3.5 of 3.8 mm boor zodat de bout zelf draar tapt, en als je echt niets anders hebt met een 4 mm boor.
    - Ruim het gat aan de buitenkant op met een verzinkboor zodat de kop van het boutje straks vlak ligt.
    - Als je een tap hebt: tap M4 draad in het gat.
    - Schroef het boutje in het gat, zorg er voor dat het stuk wat uitsteekt even hoog is als het afgebroken nokje. Kort de bout in als hij te lang is.
    - Controleer of de greep werkt door de deur weer gedeeltelijk in elkaar te zetten.
    - Schroef de bout er vast in, en fixeer deze met speciale fixeervloeistof. Als je dat niet hebt kun je ook hobbylijm of een andere vullende lijm gebruiken.
    - Zet de deur weer in elkaar en controleer dat de greep werkt.
    - Monteer de deur weer aan de wasmachine.

Nog een foto van de binnenkant van de greep:



Naast het M4 boutje zijn duidelijk de resten van het afgebroken nokje te zien. De blauwe vegen zijn fixeervloeistof.
 

Jessedew

  • #23
Ook ik had last van een kapotte deurgreep, met was erin. Dat was ronduit vervelend. De monteur kon pas 5 dagen later komen en had op dit forum al gezien dat dit een bekend probleem is.
Echter, men had de halve wasmachine gedemonteerd, daar zat ik niet op te wachten, simpelweg omdat uit elkaar bij mij wel lukt, maar in elkaar niet altijd.

Nu bleek op youtube dat dit euvel internationaal ook speelt;) kortom, er was daar iemand die met een mes tussen zijn deur ook de wasmachine open kreeg (zonder te demonteren)

kortom kijk even opyoutube


Nu nog ergens onderdelen zien te bestellen, zodat ik die dure voorrijkosten kan omzeilen. succes allen!
 

Bart-pennings

  • #24
Ook ik had al langer tijd last met het openen van mijn Bosch Loggixx WAS3244NL31 machine
Na het lezen van al deze forum berichten , had ik besloten om eerst maar eens een nieuwe electro deursluiting te bestellen a 33,50 , deze na aankomst gemonteerd , is geen probleem , even de veer ring van de rubber ring verwijderen en en je kan zo bij de schakelaar , de stekker er uit , bij mij was dat een 4 polige , stekker weer in de nieuwe schakelaar , deze weer in de vierkant opening geschoven , deurrubber weer netjes om de metalen rand geplaats , veerring er over heen gezet
en de machine proef gedraaid op het spoelprogramma
en alles werkt weer perfect , ook is het signaal weer terug ter indicatie dat het programma ten einde is
ik heb de oude schakelaar open gemaakt . en gezien dat het kunststof blokkeer shuifje met het gat voor de vergrendeling niet soepel op en neer ging, en wat bleef hangen , dat heb ik opgelost door er wat teflon spray tussen het glij gedeelte te spuiten , en nu werkt deze schakelaar ook weer perfect
 

Meetup

  • #25
Met een mes tussen de gleuf van het handvat tov de deur kan de deur geopend worden.
Mbv een blokje pvc en twee schroeven kan de pal vervangen worden. zie engelse video 4 min.

 

Peterke

  • #26
Deur Grepen bestel ik per dozijn
Als er te veel water in de machine zit gaat hij NIET open
Als de temperatuur te hoog is gaat hij NIET open
als er trommel beweging is gaat hij niet open !!
 

THL

  • #27
Onze machine ging op eerste kerstdag kapot en ik voorzag vele dagen zonder gebruik van de wasmachine. Dankzij deze informatie heb ik jaren geleden het nokje kunnen lijmen, ondanks de melding dat het na een paar wasbeurten wel weer fout zou gaan. Ik heb goede superlijm gebruikt, het nokje in één keer op de goede plaats geplakt en een lijmtang gebruikt om hem te laten drogen. Na iets van 6 of 8 jaar (!) is hij weer afgebroken. Ik heb en nieuwe lijmpoging gedaan. Nu heb ik het nokje verstevigd met een schroefje. Het was even prutsen om het schroefje volledig te verzinken in het nokje, maar het werkt weer prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu