Kier in dak isoleren

Tom_m

  • #1
Goedenavond,

Ik heb een korte vraag over hoe ik het beste een (grote) kier kan isoleren. Oorspronkelijk was het dak in onze hal afgewerkt met schroten over de gordingen.

Wij hebben deze weggehaald en willen deze gaan vervangen door stucwerk. Bij het weghalen kwam de oorspronkelijke dakconstructie te voorschijn.
Zoals gezegd betreft het een gordingenkap met geisoleerde dakplaten (ca 2008 vervangen).

Er bevindt zich echter een grote "kier" boven de voordeur van ca 20cm diep. Ik wil deze kier vanzelfsprekend dichtmaken, maar de vraag is waar mee.
Ik dacht zelf aan steenwol van 7cm dik, maar twijfel een beetje over het wel of niet toepassen van een dampremmende laag in combinatie met de reeds aanwezige geisoleerde dakplaten.

Een eenvoudige tekening:


Het waait nu af en toe letterlijk in de gang. Dit zal door het monteren van de stucplaten en straks stucwerk al flink zijn afgenomen, maar toch wil ik dit gat dichten.
Wat is jullie advies m.b.t. isolatie?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2


Is de wol of een ander isolatie materiaal in verbinding met de buitenlucht krijg je geen problemen. Een wol met papier aan de buitenkant voorkomt dat de wind in het isolatie materiaal kan waaien.
 

Tom_m

  • #3
Oke, dan lijkt een steenwol met papier aan één zijde me een prima plan!

Bedankt voor het advies!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Let erop dat je door de isolatie geen hout aan de buitenkant gaat opsluiten.

Plaats anders even een foto.
 

Tom_m

  • #5


Nog een foto voor de duidelijkheid, het gaat dus om de kier boven het rechte deel vd wand, waar het dak schuin begint.

Van een bekende fabrikant zie ik isolatie met aan één zijde papier en aan één zijde een alu-laminaat, zou ook een optie zijn wellicht. Isolatie met enkel papier heb ik nog niet kunnen vinden...
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Zo goed ik kan zien prima dicht te stoppen met de genoemde isolatie.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu