Afzuiger Siemens LF98BA540 werkt niet meer

Adboer

  • #1
Sinds kort werkt mijn afzuiger van Siemens van de ene dag op de andere dag niet meer. Hij doet helemaal niets meer. De afzuiger heeft 2 printplaten. Printplaat1: voeding 220, aansturing naar trafo voor lampjes etc, aansturing motor, aansturing tiptoetsen. Printplaat2: trafo 220/12 voor de lampjes. Om de trafo zit meer elektronica dan alleen 220 naar 12 volt omzetten zo te zien. (zie foto's hierna voor indruk).
In eerste instantie dacht ik dat de trafo het begeven had en dat na vervanging het probleem wel verholpen zou zijn. In reparatiebedrijf in het Zuiden des lands heeft de trafo vervangen door een in mijn woorden zwaardere trafo, de Myrra 44123.
Uiteraard de vervanging nadat ze dat zelf ook hadden voorgesteld. Nogmaals de afzuiger deed helemaal niets meer.Na reparatie de platen weer gemonteerd maar helaas hij doet nog steeds niets. Via een omweg de motor de motor getest, geen probleem. Ik meet spanning op de connector richting motor, idem op de connector richting trafo inclusief de secundaire kant. De switches lijken me ook te doen.

De hamvraag: wat kan ik als werktuigbouwer nog testen? Zelf heb ik mijn bedenkingen tegen de trafo omdat die er anders uitziet dan de originele en ik vraag mij af of die de 4 x 20 watt lampjes wel aan de praat kunnen houden.
Advies?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu