Whirlpool Adg130 dorpelrubber vervangen

Dondertje

  • #1
Beste allen,

Meestal, meestal kom ik via dit forum wel tot een oplossing. Spijtig genoeg ditmaal net niet.

Mijn vaatwasser, een whirlpool adg 130 is na 5 jaar beginnen te lekken bij de deur. Ik had meteen nieuwe rubbers besteld en deze gemonteerd. Het lekken bleef doorgaan waarop ik het klusforum ten rade ben gaan slaan. Ik kwam hierbij tot een nieuwe op,ossing. De sproeiarm onderin vervangen.
Ondanks dat de sproeiarm er nig goed uitzag, is deze toch vernieuwd. De vaatwasser maakte namelijk ook een raar geluid sindskort. Alsof er water tegen de deur aangespoten werd. Dit is nu dan ook verholpen!

Wat de lekkage betreft, ik heb het dorpelrubber afgeknipt omdat deze te lang was (achteraf mss het probleem wat nog blijft?), er bleef aan beide zijden een dikke centimeter over.

Nu mijn vraag, hoe moet dit rubber exact geplaatst worden? Ik ben vergeten hoe de oude zat... Zit er aan beide zijden een stuk over, en zo ja, welke kant is dit omgevouwen? De vaatwasser in, of richting de deur naar buiten? Heeft iemand een foto van deze situatie voor mij, of weet iemand dit?

Help?


Aanvulling na de vaatwasser toch maar weer aangezet te hebben met bakjes eronder:
Het lijkt erop dat hij nu (ook?) langs de deur boven zweet.
Ik begin nu dan ook te twijfelen over het dorpelrubber...
Een update volgt, dat zeker!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu