2 koloms hefbrug zakt niet even gelijk

Eddie19

  • #1
Dag mensen,

Ik heb sindskort een hefbrug aangeschaft, en aangesloten.
Maar zit ik met het probleem dat de armen van de 2 kolommer niet tegelijk zakken.

De armen aan de ''motor kant'' zakt sneller dan de andere kant.

Ook heb ik dit voorzichtig geprobeerd met een auto erop.
Laag dan ivm veiligheid, met de hoop dat door het totale gewicht de armen tegelijk naar beneden zakken, maar zonder goed resultaat.

Het gaat om een Volledig Hydraulisch hefbrug. Van het merk Interlift.


Mocht er iemand tips hebben voor mij, >> stuur maar een mailtje. bvd
 

De Bob

  • #2
Hoe oud is de brug, en hoe schoon de Hydro olie.(filters nazien/vernieuwen).

Op afstand is het moeilijk te bepalen, maar de trage kant kan vervuild zijn of kleppen/ventielen verstopt, incl. de toevoerleidingen/toevoer-retour kleppen.

Klepschade is ook nog mogelijk door vervuilde olie.

Staan alle kranen geheel open, zomogelijk aanwezig.

Het geheel (laten) doorspoelen kan verbetering geven.
 

Verwarming Sp.

Specialist Verwarming
  • #3
Bij de bruggen die ik ken, zijn links en rechts onderling gekoppeld middels kettingen, die via rollen vlak over de vloer lopen (onder een deksel natuurlijk). Dan kan dit niet gebeuren, ook niet bij verschillend gewicht op de armen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dat wilde ik net zeggen: de beide kolommen moeten altijd met kabels en / of kettingen en / of elektrische aansluiting met elkaar verbonden zijn.

Is dat niet het geval, dan zal de zijde met de meeste weerstand het langzaamst zakken.

PS: bewegen beide delen wel synchroon, of niet? D.w.z.: zakken ze wel even veel, maar alleen allebei vanaf een andere hoogte? In dat geval kan de verbinding tussen beide kolommen uit mijn eerste alinea versprongen / onjuist gemonteerd zijn.
 

Eddie19

  • #5
De brug is van bouwjaar 2010.

De verbinding is via ''hydraulische slangen'' die onder de plaat dan liggen.

Beide delen gaan wel tegelijk omhoog, maar als ze zakken.
Gaat de 1 eerder beginnen ''motor kant'' en in een kwestie van een paar seconden de ander.

Ik zal deze week even wat foto's maken van de motor,olie,slangen etc..etc

Wordt vervolgd
 

De Bob

  • #6
Het zal mogelijk toch een retour stuurklep zijn die te laat word geactiveerd, of mogelijk lucht.

Is alles wel goed ontlucht ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Lijkt me i.v.m. de veiligheid niet echt een vraag voor een klusforum, ook niet i.v.m. eventuele keuring.
 

Eddie19

  • #8
Foto´s vandaag gemaakt.







De laatste foto, de ''schroeven'' heb ik geprobeerd af te stellen. ik had even het moment dat de armen rustig naar beneden gingen, maar was nog niet perfect.

Hoe kan ik die beter afstellen?

En het ontluchten, er zijn ventielen aanwezig 2 aan elk kolom(cilinder) heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan uitvoeren ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Sorry maar dit gaat op slot, zoals ik eerder schreef is dit niet iets voor een klusforum.
Schakel een vakman in die de brug goed afstelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
10
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu