Tv meubel stootvast stucen

Ho-Kan

  • #1
Ik ben vast 'tv-meubel' aan het maken. Dit wou ik doen door een houten frame te maken en daar dubbel gipsplaat op te schroeven. Daarna hoekprofielen erop en met gipsmortel glad maken.

Echter: we willen in een later stadium het meubel ook gebruiken als speelhoek voor onze kids. Heeft iemand advies voor een stootvaste(re) afwerking? Als ze een beetje enthousiast met hamertje-tik aan het spelen zijn, dan zal de boel makkelijk beschadigen, verwacht ik.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Waarom stucen? is het niet handiger een houten plaat meteen te schilderen?

Er is stucwerk dat stootbestendiger is. Diamond stuc of cementstuc bijvoorbeeld. Met hoekprofielen. Maar dan moet je er geen (relatief kwetsbare) gipsplaat onder doen...
 

De Bob

  • #3
Rondom de "speelhoek" Trespa wit
 

Ho-Kan

  • #4
We willen er 1 geheel van maken, zonder naden. Beetje dit idee:


Maar dan denk ik dat ik voor de diamantstuc ga icm 1x stucplaten. Dan kom ik ook op de gewenste dikte uit. En dan eerst met hoekprofielen de boel uitlijnen.

afbeeldingen graag via klusidee invoegen - mod
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Let er op dat alle materiaalovergangen kwetsbaar zijn voor scheurvorming. Als het echt naadloos moet, dan moet er voldoende gaas gebruikt worden op alle naden. Maak het frame stevig genoeg (hoh 200mm), zodat de gipsplaat niet door kan buigen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu