Tegel dunner maken

EWS

  • #1
Hallo, ik ben niet echt een klusser, maar mijn raam van de oude badkamer die niet echt gebruikt meer wordt sluit niet.
Een inbreker hoeft maar een duwtje te geven en hij is binnen.

De muur is van de rechterkant iets naar binnen gekomen maar het raam past wel nog in het kozijn. Het probleem is dat hij niet langs de laatste rij tegels komt.

Ter illustratie:


Nu wil ik ruimte creeren door iets van de tegels weg te schrapen (heb maar een millimeter of 2 nodig).

Hoe kan ik dit het beste (liefst op simpele wijze) doen ? Dacht zelf aan hamer en bijtel maar dat kan uit de hand lopen (mezelf kennende :()

PS Scharnieren kunnen niet verder naar rechts gebogen worden.

GRT
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Dan sla je de tegels aan scherven.
Kan je niet iets van het aluminium af halen?
 

Fmrama

  • #3
Ik zou de tegeltjes eraf halen. En dan de rand netjes dun afstuken.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Welke optie je ook kiest: zo snel mogelijk zorgen dat het afgesloten kan worden. Dit is niet veilig.
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #5
Lijkt mij sowieso niet veilig, ik vraag me ook af hoe die muur naar binnen is komen te staan, en als hij verder gaat, komt denk ik je kozijn ook onder spanning te staan...
 

EWS

  • #6
Bedankt voor jullie reacties, ik kan niets van het aluminium frame afhalen want daar zit de klink.

Overigens zit er tussen de scharnieren en de tegelmuur aan de andere kant een dunne laag cement. Die brokkelt af dus daar staat inderdaad druk op maar het kozijn is nog recht.

De beste (en meeste simpele) optie is denk ik die laatste rij tegels weghalen dus dat gaan we maar doen. Slopen is helemaal mijn ding :D
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
EWS schreef:
De muur is van de rechterkant iets naar binnen gekomen...
Hoe bedoel je dit? Heb je dit zelf net getegeld of is de muur verplaatst/uitgezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu