Badkamer Muur Verven

Chizz

  • #1
Hallo,

Aangezien de top verflaag in de badkamer erg geschilferd was, hadden mijn huisgenoot en ik besloten de badkamer opnieuw te verven.

Mijn huisgenoot wilde de oude verflaag verwijderen en heeft met een plamuurmes geprobeerd de oude verflaag te verwijderen, maar is daarbij op sommige plekken zo diep gegaan dat de muur enigzins mee kwam. Het resultaat; een oneven muur, en een betonnen ondergrond om op te verven.

Daarbij op een andere muur heeft ze op sommige plekken de verflaag verwijderd tot op de gipsplaat (deze muur kan wel eens nat worden tijdens het douchen).

Het leek ons in eerste instantie niet een heel groot probleem, omdat we dachten dat we goede verf hadden gekocht, "badkamer verf". Met dat in ons hoofd, hebben wij direct op de gipsplaat geverfd, en op de betonnen muur. Nu begon het bij mij een beetje te knagen, omdat ik realiseerde dat dit wellicht eens een slechte keus geweest kon zijn. :roll:

Mijn vraag luidt dan ook: wat maken jullie op uit het bovenstaande verhaal? Grote fout gemaakt? Of is dit geen probleem? Indien het een fout is, wat kunnen / moeten we doen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U bedoelt dat met een plamuurmes de stuklaag zover is weggestoken dat de betonnen ondergrond zichtbaar is. Daarna is er met badkamerf verf afgeschilderd. Tja, niks mis mee als u schrobvaste muurverf voor buiten direct op het beton zou aanbrengen. Muurverf voor binnen ( badkamerverf ) is niet duurzaam in een badkamer direct op een betonnen ondergrond.

Muren van gipsplaat zijn er nog niet. Wanden wel.

Als de ( badkamer?)gipsplaat hierbij beschadigd is tot in de gipslaag zelf dan zal direct opgebrachte muurverf hierop gaat verpoederen. Groene 12.5 mm gipsplaten zijn vochtbestendig door een speciale impregneer behandeling van de papierlaag. Is deze beschadigd dan vervalt de vochtbestendigheid.

Overigens is afbladderende muurverf in de badkamer vaak een onvoldoende ventilatie probleem.
 

Chizz

  • #3
Kees, bedankt voor uw antwoord! :)

Ik ben blij dat het allemaal niet zo erg is als ik in eerste instantie dacht, en kan aan de slag met uw feedback!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu