Renovlies in 2 kleuren schilderen.

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #1
Goedemorgen!

Ik heb op de kinderkamer renovlies aan laten brengen, dit zit er super op. vervolgens heb ik alles gewit met latex, tot zover gaat alles goed. nu mijn vraag:

Hoe schilder ik een strakke horizontale lijn op de muur (rondom)?
Het bovenste gedeelte blijft wit, de onderkant oud roze.

nu is er hier best veel over te vinden, maar alles gaat over gestuckte muren, en niet over renovlies. Ik vraag me af of je dit zo af kunt plakken, beschadig je dan de latex niet met eraf halen?
en kun je zo ook de methode met het kitrandje toepassen?

Alvast bedankt!
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #2
Heeft dan echt niemand ervaring of tips?
 

Bram_

  • #3
Ik kan niet precies uit je post opmaken wat voor vorm erin moet of welke vlakken je een andere kleur maar wil sausen dit is hoe ik het heb gedaan tussen twee wanden en ik heb een kaasrechte lijn.

De lijn afplakken met fineline tape (niet die goedkope afplaktape). Tape goed aandrukken. Daarna aan de kant die 'oud roze' moet worden eerst 1x over de tape en de muur schilderen met de witte latex die je ook op de rest van de muur hebt gebruikt. Dit laten drogen en dan sausen met oud roze. Als het goed is dan is alle verf die nog onder de tape door kon komen wit omdat je dat als eerste hebt gedaan en zul je dit niet terug zien.
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #4
De bedoeling is dat de scheiding er horizontaal opkomt, met van onderaf gezien een 90cm oud roze. Vrij simpel opzich, maar het ging mij er meer om hoe ik een strakke lijn op het behang kreeg, over gestuckte muren is opzich vrij veel geschreven, maar behang heb ik niet zo veel kunnen vinden.
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #5
Ik heb inmiddels een poging gedaan, maar een bijzonder groot succes was het niet.
ik heb eerst alles afgeplakt, vervolgens met acrylaatkit een dun randje op de onderkant gezet en dit dicht geveegd, vervolgens de muur geschilderd. Helaas trok ik bij het verwijderen van het tape toch ook de kitrand mee. hoewel dit een minuscuul dun laagje was, gaf dit een lelijk resultaat. nu de grote vraag hoe ga ik dit oplossen, het kitlaagje moet er eigelijk weer af, maar dat gaat nog wel een klusje worden. iemand nog tips voordat ik alles opnieuw kan gaan doen?
 

Bram_

  • #6
Heb je mijn post gelezen? Wat je nu met kit hebt gedaan kun je beter doen met de witte latex die je ook 'aan de andere kant van de lijn' hebt gebruikt. Maak een strakke lijn met goede fineline tape, ga er 1x met witte latex over het stuk van de tape wat je nu met acrylaatkit hebt gedaan en laat dat drogen.

Zoals ze hier ook doen:
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #7
Inmiddels heb ik de kitrand met de roze verf erop verwijderd, dit heb ik gedaan door voorzichtig met een roerstaafje de bovenste rand waar de kit onder zat weg te krabben, vervolgens om problemen te voorkomen de muur 2 mm hoger afgeplakt en hierna zoals in het filmpje gehandeld, ik heb alleen het bovenste deel welke nu gedeeltelijk wit was opnieuw geschilderd, nu een halve dag later ziet het er superstrak uit, en je ziet, waar ik een beetje bang voor was, gelukkig geen kleurverschil.
eind goed al goed.

waardeloze tip van die rand afkitten overigens, dat werkt alleen als je met 3 man tegelijk werkt, 1 kitten, 2e man erachteraan met de kwast en de derde man met de roller. niet echt praktisch.

nog even een foto'tje van het resultaat, altijd leuk:
 

Bram_

  • #8
Ziet er goed uit! :prima:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu