Meubelpanelen voor storemax schuifdeuren

Koral

  • #1
Ik wil een storemax r40 rail gaan plaatsen en daar standaard bouwmarkt meubelpanelen in plaatsen voor de schuifdeuren. Mijn budget is niet zo groot en de panelen van storemax vind ik te duur.
In een ander onderwerp las ik dat grote panelen zonder metalen frame, krom kunnen trekken. Ik wil 3 panelen van 240x60 cm. gebruiken voor de schuifdeuren. De breedte blijft gewoon 60 cm. en de hoogte wordt ongeveer 235 cm.
Zouden deze panelen ook krom gaan trekken?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Hoeft niet. Mits de panelen aan beide zijden met hetzelfde materiaal zijn afgedekt.

Ik heb zo een behoorlijk hoge kast gemaakt met standaard spaanplaat panelen die aan beide zijden vam een hardplastic (melamine) laag zijn voorzien (lange zijden ook, kopse zijden afgewerkt met strijkband).

In een keuken, dus best wel vochtig. Geen enkel probleem.

Ik heb trouwens standaard rail gebruikt, geen idee of dat van het genoemde merk was. Is al weer eventjes geleden namelijk.
 

Koral

  • #3
Heb je de panelen hangend aan het plafond, of rollend over de vloer? Bij mij is het de bedoeling om het rollend over de vloer te maken en ik kan me dan voorstellen dat dat makkelijker krom trekt dan als het hangt aan het plafond.
De panelen zijn rondom afgewerkt, alleen een kopse kant zal gezaagd worden, omdat ik niet hoger kan dan 235 cm en de panelen 250 cm zijn.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik heb ze hangend aan het plafond gemaakt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu