Rotte paal houthok (gedeeltelijk) vervangen

JeroenV88

  • #1
Hallo allemaal!

Ik ben echt niet handig en liep van de week tegen een probleem aan waar ik graag jullie advies wil vragen.

We zijn druk bezig om onze tuin leeg te halen, zodat deze opnieuw ingericht kan worden.
Nu hebben we een houthok tegen de garage staan en toen ik de bestrating weghaalde bleek 1 balk rot te zijn.

Gezien de korte tijd die we hebben en daar ik vermoed dat het lastig is om de gehele paal voorzichtig uit de constructie te krijgen vroeg ik me af, of het mogelijk is om de paal gedeeltelijk te vervangen en hoe kan ik dit dan het beste aanpakken?

Alvast bedankt voor het meedenken!


 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Zo te zien valt het wel mee. Je kan de onderkant recht afzagen en er een stoeptegel (of 2) onder leggen.
 

JeroenV88

  • #3
quoten niet nodig - mod

Bedankt voor je reactie Ijkenhout. Het valt inderdaad wel mee. Maar gezien we nu de bestrating eruit hebben willen we dit gelijk oplossen.
De optie voor een stapelstenen eronder heeft niet de voorkeur omdat het optisch minder mooi is en gezien de hele tuin nu naar wens gemaakt wordt... ;-)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Een nieuwe paal eronder kan ook. Met een koude verbinding blijft het ook wel zitten (=recht afzagen), of met een houtverbinding, of een stalen beugeltje oid.

Evt. kan je onder het maaiveld een stoeptegel onder de paal leggen tegen zakking. Maak het goed pas (=ietsje hoger), zodat het dakje niet zakt op de nieuwe paal.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu