Water onder het huis

Peterkleton

  • #1
Hallo,
Wij wonen in een eengezins huis in Oegstgeest
Nu met al die regen van de laatste tijd ,hebben we ook nu weer water in de kruipruimte staan.Normaal aleen soms in de winter.
Het grondwater staat gewoon te hoog. Het polderpeil kan niet verlaagd worden ,want we wonen vlak bij het Oegstgeester Kanaal, dat het boezemwater van Zuid Holland is. dat kan niet zakken tenzij ze in Katwijk gaat malen. :roll:
Het is door dat water vochtig in de woonkamer ,stroeve vloer enzo. Zou een of andere pomp kunnen helpen?
Of moet zoiets anders worden opgelost?
Groeten ,Peter
 

Tiho

  • #2
Schelpen erin werkt hier geweldig.
 

Peterkleton

  • #3
Hallo,
Hoe bedoel je dat ?
Wordt het dan droog onder de vloer???
Groeten ,Peter
 

Tiho

  • #4
Schelpen sluiten water af. Ze zijn niet hygroscopisch. Dwz dat het water dus in het schelpenpakket blijft alsook de vochtige lucht.

Ik heb zelf het hele jaar water in de kruipruimte.
 

Peterkleton

  • #5
OK ,
Als je het zelf zo hebt opgelost ,werkt het dus. :idea:

Bedankt ,
En een prettige avond voor zover die nog duurt. :wink:
Peter
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Kom met getallen dan weten we wat. Hoe vochtig is vochtig.
Onder mijn huis staat ook altijd water ik merk niet dat het in mijn huis daardoor vochtiger is.
Misschien is het wel een voordeel. In de winter daalt door het stoken de luchtvochtigheid in je woning.
Misschien is het water in de kruipruimte juist een voordeel het zou ervoor zou kunnen zorgen dat de luchtvochtigheid in je woning iets omhoog gaat :wink:
 

Peterkleton

  • #7
De digitale vochtigheidsmeter van het weerstation wijst
54 % aan van de lucht in de woonkamer.
Peter
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #8
Wat voor begane grondvloer?
Is de kruipruimte geventileerd?
Is het huis geventileerd?
 

Peterkleton

  • #9
De vloer is van beton met plavuizen en parket. Aan de onderkant geisoleerd met piepschuim.
Huis is van 1981.
De kruipruimte is alleen natuurlijk geventileerd via openingetjes in de buitenmuur.
Gr,
Peter
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #10
Water in de kruipruimte kan geen kwaad. Wegpompen heeft geen zin als het grondwater is.

Als je in huis last hebt van vocht, is er iets anders aan de hand. De juiste volgorde is:
- lekkage uitsluiten
- waterbelasting van buiten (afschot bestrating, waterdichte maaiveldzone, enz.)
- ventilatie kruipruimte (mits voldoende in orde dus)
- ventilatie huis (aan-, afvoer en overloop)
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #11
Tussen de 40 en de 60% is de norm. Geen paniek. Vandaar mijn vraag. De luchtvochtigheid die op dat moment buiten heerst speelt ook nog een rol.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu