Dunne MDF platen schilderen

Ronaldstolk

  • #1
Ik heb op zolder een metalstudwandje met (voor het gewicht) een afwerking van 6 mm MDF platen gemaakt. Tussen de profielen overigens ook nog 40 mm glaswol.

Nu zou ik eigenlijk graag de platen willen schilderen (gewoon wit), echter, ik lees verhalen over kromtrekken e.d.? Ik dacht zelf om om die reden in ieder geval geen latex te gebruiken (zit veel water in?), maar gewoon grondverf/lak (acrylbasis).

Graag tips/adviezen! Bedankt.

 

De Bob

  • #2
Het ligt eraan, hoeveel spantjes er achter zitten, maar 6 mm schilderen aan één kant, trekt zeer waarschijnlijk krom.
 

Robbie's

  • #3
Je hebt speciale grondverf voor MDF. Ik vind 6mm te dun voor dit wandje maar wellicht geen probleem.
 

H@ns

  • #4
Zo te zien is je overspanning max. 60cm. Ik denk dat het dan wel mee kan vallen maar eigenlijk is het te dun.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Als de platen krom zouden trekken zitten ze niet goed genoeg vast.

De platen blijven niet lang genoeg nat om problemen te geven bij een watergedragen verf.
 

Ronaldstolk

  • #6
@ Ijkenhout: dus volgens jou moet het wel kunnen met een acrylgrondverf en acryl lak daarna er overheen?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Dat schilderen moet wel kunnen inderdaad.

De platen vind ik wel erg dun als eindafwerking. De naad blijft ook in het zicht. Zou je er niet gipsplaten overheen zetten?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu