Korreltjes in verflaag na natschuren

Roewi

  • #1
Hallo, heb te maken met het volgende probleem. wilde eens ervaring opdoen met natschuren. na alles goed voorbereid te hebben (eerst ontvet en afgenomen met schoon water) begon ik met het schuren met een schuurspons van een bekend merk gekocht bij de bouwmarkt. in het begin was het lastig om te zien waar je allemaal geweest was, maar bij het opdrogen zag alles er keurig dof uit. daarna had ik nog een kleefdoekje gebruikt om er zeker van te zijn dat alle stof weg was. en toen begon het. bij het aanbrengen van de verf zag ik een korrelige structuur in de verf ontstaan. eigenlijk het idee van droog schuren en vervolgens niet stofvrij maken. doe ik iets verkeerd?
 

Tiho

  • #2
Wat voor soort verf en waarop. Heb je er een foto van ?
 

Roewi

  • #3
Foto moet ik nog regelen was bij mijn moeder. volgt morgen. het is een buitenlak van een bekend merk op terpetinebasis.
 

Roewi

  • #4
Het heeft even geduurd. hierbij een foto waar het zichtbaar is. enorm frustrerend want het lijkt net alsof ik geschuurd heb en vervolgens direct de kwast gepakt heb.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #5
Volgens mij is het inderdaad stof.
geen belletjes of zo.

Nieuw blik?
Als er stof in het blik komt krijg je dit effect ook al is je ondergrond nog zo perfect
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Als verf heel lang heeft gestaan en deze toch gaat gebruiken kan je dit effect ook krijgen. In het blik ontstaat een wat dikkere laag in de bodem, deze is wel weer door te roeren maar zal niet meer volledig vloeibaar worden. Met gevolg dat je dit oppervlak krijgt. Ik dacht de de schilders het vroeger saverig noemde. Het woord bestaat niet in google.

Info.
Even proberen krijg je het zelfde oppervlak weet je dat je de verf niet meer kan gebruiken.
 

Roewi

  • #7
Het is inderdaad een nieuw blik. vermoed toch dat het iets met het nat schuren te maken heeft. de laag ervoor ging er goed op zonder spikkels. zijn er nog bepaalde aandachtspunten bij nat schuren die ik mogelijk over het hoofd heb gezien?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #8
Even proberen. Je roert de verf met een roerhoutje goed om. tilt het houtje uit de verf laat het uitlekken en opdrogen. Zo simpel is het kost je een paar uur.
 

Fmrama

  • #9
Stoffige kleding aangehad tijdens het verven. Te veel wind?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu