Dubbel netwerk aanleggen

Uitgevonden Wiel

  • #1
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar met een prangende vraag waar ik tot dusver niet een specifiek draadje over kan vinden:

In November wordt ons huis opgeleverd (nieuwbouw) waarin ik een solide netwerk wil aanleggen.
De aannemer heeft naar iedere ruimte vanaf de meterkast een loze leiding aangelegd dus de infrastructuur is aanwezig.

Nu wil ik een dubbel netwerk naar de 7 punten aanleggen. 1 netwerk is aangesloten op het internet, het andere (afgesloten/ privé) netwerk niet aangesloten op het internet (voor Nas, beveiligingscamera, etc)

Ik wil beide netwerken voorzien van WiFi.

De kabel die ik ga gebruiken is cat6a en iedere ruimte krijgt dus een dubbele wallmount. Ik ga ervanuit dat ik met wat liefde, geduld en een grote zak met talkpoeder 2 kabels door de leidingen kan krijgen.

Wie kan mij helpen met welke materialen en apparatuur ik nodig heb? Praktisch alles word netjes afgemonteerd in de meterkast.
 

Winnieandbuzz

  • #2
Ik ga ervanuit dat de bouwer de loze leidingen wel met trekdraad oplevert? Bij onze nieuwbouwwoning hebben we soortgelijke opzet met drie netwerkkabels per buis. Wel even werk maar het gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu