Advies verbouwing

Yandav

  • #1
Beste forumleden,

Wij zijn hoogst waarschijnlijk binnenkort eigenaar van ons 1e huisje! Nu zitten we natuurlijk overvol met vragen. Vooral als het gaat om klussen. Beiden niet veel ervaring met deze zaken gehad.

Dingen die we willen zijn eigenlijk als volgt:
- Nieuwe tegelvloer
- Nieuwe keuken
- Hal anders indelen (in het bijzonder de stoppenkast)
- Natuurlijk schilderen/cq behangen.

In principe hoeft voor niet alles tegelijk echter vraag ik me af wat de meest handige volgorde is. Eigenlijk willen we beginnen met het leggen van een nieuwe tegelvloer. Is het verstandig om het over de bestaande tegelvloer heen te leggen? Of beter eruit halen en nieuw leggen?

Nu kregen wij de discussie of dat wel verstandig is, wat als de keuken minder diep is? Dan missen we tegels..

Kortom.. HELP! Elke input kunnen we waarderen.

BEdankt alvast!

Keyana & Dave
 

Schut2

  • #2
Gefeliciteerd met jullie huis!

Wat betreft de tegelvloer onder de keuken; Je kan bijna altijd de plint van de keuken eraf halen (en er daarna weer op zetten). Dan kan je zien of de tegelvloer doorloopt of niet.
Echter is een keuken bijna altijd standaard 60cm diep en kan je ook altijd nog een stuk zonder tegels opvullen met specie. Zo lang de keuken op dezelfde plek blijft lijkt het mij geen probleem.
Als de vloer vlak is, kan je er gewoon over heen tegelen. Ik zou wel even controleren of de huidige tegels niet al over tegels heen getegeld zijn (dit kan je vaak wel zien bij bijv. een kruipluik).
Houdt er wel rekening mee dat je dan hoger uit komt voor bij deuren, plinten, radiatoren, kasten, aansluitinge met andere vloeren, etc..

Qua werkvolgorde;
- eerst de indeling aanpassen
- keuken slopen
- indien nodig: benodigd leidingwerk/electra aanpassen
- keuken of tegelvloer (mij om het even, als je het keukenblad graag iets hoger hebt, dan eerst de vloer)
- schilderen/behangen

Succes!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu