Rioolpijp repareren met schelpen onder de vloer

Wijabuit

  • #1
Ik heb schelpen onder de betonnen vloer ivm water.nu heb ik een lek in de rioolpijp bij de doorgang van fundatie.daarbij kan ik over de schelpen tijgeren, maar ik vond het nogal benauwend, nadat ik 3meter verder was.moet ik voor ventilatie zorgen of is het maar een gedachte dat ik geen lucht krijg, omdat de ruimte boven mij maar 20cm is.ik kan terplaatse van het lek de schelpen wegnemen, maar ook dat is inspannend.ik wil niet mijn schelpen laten uitzuigen
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Volgens mij geef je zelf het antwoord al :wink:
 

Petersch1

  • #3
En zorg voor 'n 2e man bij het kruipluik.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Als je het een benauwde ruimte vindt dan moet je het al niet doen. Als je een ladder eng vindt moet je er ook niet op klimmen, ook niet 1 x of maar een paar meter hoog.

Het beste kunt u iets van beademing regelen of een goede luchtslang neerleggen. Een ventilatortje onder de vloer is wellicht ook fijn voor een briesje.

En het belangrijkste is om iemand bij de kruiopening laten waken voor geval van nood.

En zorg dat je alle spullen meeneemt naar de plek. Niets zo vervelend als onder de grond kruipen en nog een schroevendraaier of klemmetje nodog te hebben.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Het is bloedlink onder een vloer te kruipen waar een lekke riolering ligt, er is dan rioolgas onder de vloer, zonder beademing zou ik er nooit onder gaan.
Laat een bedrijf dat over apparatuur hiervoor beschikt het karwei uitvoeren.
 

Wijabuit

  • #6
Oke , bedankt, ik weet nu dat ik eerst voor ventilatie moet zorgen.wat rioolgas aangaat, het ruikt normaal, maar het is een droge lucht, vandaar mijn vraag.zelf had ik ook gedacht aan een man /vrouw bij het luik.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Lage concentraties H2S kan je wel ruiken, hoge concentraties juist niet, en dat is het gevaar van rioolgas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu