Vaatwasser aansluiten op mengkraan

Hulpvragenisgoud

  • #1


Hallo allemaal, mijn naam is Lucas. Ik wil mijn vaatwasser aansluiten en het enige waterpunt in de keuken is de mengkraan boven het aanrecht.

1. De koperen leiding wordt warm als ik de rode knop open draai en wordt niet koud als ik daarna de rode knop dicht draai en enkel koud water open draai.
2. De wit geverfde leiding blijft altijd koud.
3. De vaatwasser aansluiting is 30 mm, de koperen dop rechts op de kraan is 23 mm.

Kan ik de koperen afsluitdop eraf halen en hier mijn vaatwasser op aansluiten? En waar sluit ik de afvoer van de vaatwasser aan, voor of na de u bocht?

Welke stappen moet ik doorlopen om te voorkomen dat mijn kraan ontploft, de boiler naar de tering gaat of mijn kleuter verdrinkt in de daaropvolgende overstroming?

alvast bedankt voor de reacties!!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
In de witte leiding een stukje boven de kraan een knel t-stuk plaatsen van 15 x 15 x 15 en een stukje koperen pijp met een muurplaat 1/2" en daar een wasmachinekraan indraaien.

Onder de gootsteen een sifon plaatsen met vaatwasser aansluiting, ongeveer zoiets als op de foto.
Uit uw vraag blijkt dat u geen ervaring hebt, het lijkt me beter dit door een loodgieter te laten doen
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu