Rolluik gaat niet meer helemaal omhoog

Jeroenfrijhoff

  • #1
Hallo allemaal,

Ons rolluik (merk onbekend) bij de achtergevel gaat niet meer helemaal omhoog (wel helemaal omlaag). Het wordt elektrisch bediend met een ingebouwde schakelaar. Een tijdje terug kwam hij er niet meer uit, hij was te ver doorgedraaid leuk het. Ik heb de kap er af gehaald en het luik weer in de rails gelegd, maar hij gaat nu dus niet meer helemaal omhoog en ik weet niet hoe ik dit moet corrigeren.

Een truc die ik hier op het forum las om drie keer kort.omhoog en drie keer kort omlaag te zetten om de motor te resetten heeft niet gewerkt, ook niet om hem vijf minuten van de stroom te halen. Ik hoop dat iemand meer suggesties heeft! Ik heb een foto van de motor toegevoegd.

Groeten,
Jeroen
 

Lehciam

  • #2
De gele of knop indrukken, deze zal dan een stukje de motor in ''verdwijnen'' en vast blijven staan. Hierdoor komt de bovenafstelling vrij en zal het rolluik verder naar boven lopen. Op de gewenste hoogte de schakelaar los laten en dan de gele of knop nog eens indrukken, hierdoor komt hij (als het ware) weer de motor uit en is je motor afgesteld.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu