Cellenbetonwanden plaatsen voor of na de cementdekvloer?

Erwin_83

  • #1
Beste forum gangers,

1 juni ontvang in de sleutel van de nieuwe woning. De woning is circa 30 jaar oud en mijn vriendin en ik hebben al aardige verbouw plannen. De keuken is inmiddels in bestelling en we hebben ook nog bedacht om wat binnenwanden te verplaatsen en vloerverwarming aan te leggen.

In dit topic vragen over de binnenwanden, in een ander topic zal ik vragen stellen over de vloerverwarming.

Over het algemeen worden de scheidingswanden binnen eerst geplaatst en erna komt pas de cementdekvloer. Is het bezwaarlijk om eerst de cementdekvloer te laten aanleggen en daarna pas een cellenbeton wand op te plaatsen? Reden, dit past beter in mijn planning en dan heb ik een mooie vlakke ondergrond voor de nieuwe wand.

Het gaat om een niet dragende wand als afscheiding tussen woonkamer/keuken en de hal met voordeur.

Of de cementdekvloer met of zonder isolatie laag op de bestaande betonvloer komt hangt af van de antwoorden betreft de vloerverwarming. De plaats waar de wanden moeten komen is al wel bekend, dus daar komen geen vloerverwarmingsbuizen.

Alvast bedankt.
 

Bob23

  • #2
Ik was hier kort geleden ook mee aan het stoeien, maar begrijp inmiddels dat hiermee de volgorde technisch niet uitmaakt. Zolang die ene klus maar niet in de weg zit voor de andere klus.

Wat "standaard" betreft zijn er ook die zeggen dat je vloeren eerst doet zodat de ruimte droog blijft als je de wanden doet. (Dat ging wel over gips wanden trouwens)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu