Elektrische zonnescherm ophangen

Soeal

  • #1
Beste forumleden,

ik vraag mij af wat de beste aanpak is om een elektrische zonnescherm op te hangen. Nu weet ik niet wat voor soort muur het is waar de zonnescherm op gemonteerd moet worden. We zijn gisteren even bezig geweest,tot nu toe 2 gaten aan 1 kant geboord, tijdens het boren merkte wij dat op het begin druk voelde en daarna ging de boor er makkelijk doorheen. Tijdens het boren kwam ook wat piepschuim naar beneden. vervolgens wouden wij de zonnescherm aan 1 kant monteren, plug erin gedaan en tijdens het draaien van de bout leek er geen tegendruk te komen, de bout bleef dus door draaien

ik heb een foto bijgevoegd van de gevel en de zonnescherm. Mijn vriend stelde keilbouten voor? een ander zegt weer; je moet helemaal doorheen boren totdat je in de slaapkamers boven uitkomt wil je de zonnescherm echt stevig bevestigen.. terwijl de buren niet hebben geboord totdat je in de slaapkamers uitkomt. Mijn vriend wil vandaag met een langere boor (12) gaan boren en kijken of hij beton of steen tegenkomt en dan langere pluggen gebruiken?

Hopelijk kan iemand met verstand een advies geven.

Groetjes

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu