Voorzetwand met toiletframe in badkamer tegen spouwmuur

Bob23

  • #1
Goedendag,

Ik ga van een slaapkamer een badkamer maken met een voorzetwand tegen de buiten (spouw)muur, met daarin een toiletframe. De cementvloer wil ik verwijderen, zodat ik op het beton 3cm PIR, een aardmat, vloerverwarming (flex), en een drain kan plaatsen. Leidingen frees ik in de (bestaande)wanden, afvoer loopt dan over de (beton)vloer langs de bestaande wanden en ín de voorzetwand en achter het bad) Op 1 plek waar de 5cm dikke afvoer zichtbaar is, maak ik een horizontaal koofje.

Ik heb een aantal vraagjes hierbij;

1. Bouw ik eerst de wand en het badframe (inclusie afwerking), en dan pas de cementvloer?

2. Wat betreft het toiletframe: ik wil het raggelwerk om het frame heen bouwen, frame weg halen, wand isoleren en cement storten, frame terug op nieuwe vloer en door de isolatie aan de spouwmuur. Is dit de juiste aanpak?

3. Een probleem bij punt 2 is dat ik het gips bij het frame nog niet kan plaatsen en het cement de voorzetwand inloopt, hoe ga ik hiermee om?

4. Ook bij het "gieten" van cement: welke voorziening tref ik bij de deur, zodat ik later een nette dorpel kan plaatsen?

5. Volgens mij heb ik bij de voorzetwand geen folie nodig omdat het om PIR gaat tegen een spouw muur, klopt deze redenering? is PIR met alu nog beter? zo ja, aan welke zijde(n)?

6. Ik heb begrepen dat gipsplaten een slechte keuze is voor in de badkamer, welk materiaal gebruik ik dan om de wand (en het badframe) tegelklaar te maken? gipsvezel, of groene gipsplaten? En moet daar dan nog kimpasta op?

7. En tenslotte, kan ik een toilet ontluchting in de voorzetwand verwerken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met adviezen!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu