Langstaart radiatorkoppeling

Pigion

  • #1
Ik heb een foutje gemaakt door van een gelast leidingsysteem de horizontale onderaansluiting 25 mm te kort te maken. De leiding gaat door de verdiepingvloer en er is dus geen gelegenheid dat door 1/2" pijp op maat te krijgen door buigen.
Bestaan er radiatorkoppelingen met langere staarten?
Alternatief is een sok en een dubbele nippel (2 x buitendraad te plaatsen. Ik moet nog opmeten of dat dan past...... Niet zo handig van mij.
Pigion
 

Baszos

  • #2
Er zijn idd langere staartstukken te verkrijgen, even bij de plaatselijke installateur aankloppen.
 

Freekcv

  • #3
Er zijn langere staartstukken, flexibele staartstukken en telescopische staartstukken. Misschien nog wel meer, maar dit zijn de bij mij bekende.
 

Pigion

  • #4
Bij een langstaart heb ik draad "over". Moet ik dat afzagen of draai ik dat zo ver in in de radiator als nodig?
Hoe fit ik zo'n langstaart? Volgens de plaatjes zit er recht draad op. Bij conisch draad loopt het draad "dicht" en met een paar draadjes hennep en fitterskit. Daarmee ben ik goed bekend en eigenlijk altijd dicht.
Pigion
 

Freekcv

  • #5
Gewoon op maat zagen. ( en niet te kort )
 

Pigion

  • #6
Bedankt voor de informatie. Ik zal even goed meten en zagen. Nu nog die langstaart vinden.

Pigion
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
6
9
15
5

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu