Schuren na sauzen. Verstandig?

Jarmo.

  • #1
Hallo,

Groot uitgelegd, kon gen spoiler functie vinden
Ik ben Jarmo 17 jaar en ben fanatiek klusser ik hou van allerlei klussen en heb mijzelf eens voorgesteld om mijn slaapkamer onder handen te nemen.

Dit begon eergister. Met het leeghalen van de slaapkamer en gisterochtend alles schoonmaken. Vervolgens ben ik begonnen met de plafond lamp van het plafond te halen, posters van muur halen. En radiator van de muur halen en dopjes erop.


Vervolgens heb ik de vloer bedekt met zo'n zeil om te schilderen. En ben ik aan het grote werk begonnen. Het sauzen.

Mijn ouders hadden al eens minstens 5 jaar geleden toen ik 12 was. Geverfd en al. Had toen 1 muur groen gekregen vensterbanken groen en deur groen(favoriete kleur) de rest was wit.

Mijn ouders hebben toen structuurverf gebruikt. En heb dus allemaal korrels zegmaar. Heb het nu overgedaan met normale latex verf van Histor. Wat m'n vader had gekocht.

Ook heb ik met red devil one time alle gaten geplamuurd.

Vervolgens:


Begon met het plafond toen de groene muur. En vervolgens rond naar de laatste witte.
Toen de groen(witte) muur nogmaals gesausd.

Vervolgens heb ik de puntjes die niet met roller konden afgewerkt.



Nu mijn vraag.

Ik heb gisteravond(23-04-2017) het sauzen afgerond rond 21:00 en ben vervolgens de kamer uitgegaan en raam dicht gehouden(dom)

Ben niet in die kamer gaan slapen.

Vanochtend rond 8 uur nog even raam opengezet en nu wil ik de vensterbank. En vensters rond het raam, en de plinten en de deur schuren. Als t kan met de schuurmachine(kleine Makita schuurmachine. Die ook klein zakje heeft. Past ongeveer in hand zo klein. Vierkant.)

Is dit verstandig?

Ik heb met een schone hand op verschillende plekken in de kamer met mijn hand op de muur gevoeld.

Het saus laat 0.0 af. Kan zelfs drukken zonder vieze handen te krijgen

Ik wil nu schuren zodat mijn vader mij straks kan helpen met het verven van vensterbank en alles.


Ik gok dat schuren wel kan, omdat het in feite Stofdroog is. Maar als er stof op de muur zit na het schuren. Moet ik dit dan direct afstoffen? Of kan ik dat beter laten zitten tussen dat structuurverf muur. En over maandje schoonmaken zoals het staat beschreven op de saus pot van Histor.[/spoiler]



Kort samengevat(ik zag helaas geen spoiler voor uitleg)


Is het verstandig om met een schuurmachine vensterbank en deur etc te gaan schuren na het sauswerk dat ongeveer 15 uur ervoor is gedaan.

Zoja, wat te doen met stof dat tussen de korrels van structuurmuur gaat zitten. Direct afstoffen of schoonmaken na een maand?[/code][/b]
 

Eert

  • #2
Je bedoelt zodat je bij het lakken van de vensterbank weinig stofjes in de verf krijgt?
mijn ervaring is dat het vooral uitmaakt dat je de kleine hoekjes goed stofvrij hebt waar je vensterbank aan de muur grenst bijv. je hebt al gauw dat je kwast stofjes uit de hoek loopt te verspreiden.
soms komt er een soort waas van schuurstof op je muur te zitten in de directe omgeving van waar je aan het schuren bent. ik stofzuig het dan gewoon van de muur af, als het behang goed vast zit. als je over een schuurmachine beschikt met stofafzuiging bespaart je dat een hoop ellende.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu