Onderdeel van CV lekt

Joeybrooks

  • #1
Gegroet, iedereen,

Laat ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Joey, samen met mijn prachtige vriendin Tessa hebben we onlangs een woning gekocht!

Nu hangt in die woning een mooie Remeha CV installatie, echter loopt de BAR van de ketel telkens terug. Bijvullen is goed voor 2 weken, dan zit ik beneden 1 bar.

Onze woning heeft een (hoofd)vloerverwarming op de begane grond, 1ste verdiep zijn gewoon radiatoren.

Nu valt mij op dat bij een specifiek onderdeel telkens water lekt, als ik zelf aan het onderdeel 'kom', zakt de bar vrij snel terug. Vrijwel zeker dat hier het probleem zit.

Alleen het probleem, ik heb geen flauw idee wat dit voor onderdeel is! :p

Is er iemand op het forum die mij kan vertellen waar we hiermee te maken hebben?

Het onderdeel zit op de retour (lijkt mij) van de verwarming. Zit in ieder geval op de meest rechter leiding aangesloten, waar ook de bijvul op zit. In ieder geval de leiding met het blauwe verwarmingsicoon.




Ik weet niet of dit een overstort is, ik zie namelijk ook al een overstort zitten op de toevoer van het tapwater, die is 8 bar, maar dus enkel voor de toevoer? Dan lijkt dit kleine ding wel voor de retour op de verwarming?

Alvast bedankt iedereen! :-)
 

Baszos

  • #2
Idd je overstortventiel, als die hier blijft lekken, vervangen.
Check ook je expansievat meteen als je installatie toch drukloos is, vaak is dat de oorzaak dat je overstort gaat lekken.
 

Joeybrooks

  • #3
Bedankt! Ik zie nu je reactie pas, maar alsnog bedankt.
 

Joeybrooks

  • #4
De overstort was inderdaad niet meer gezond. De leidingen leeg laten lopen, overstort vervangen en systeem gevuld, probleem opgelost. :-)
 

Mdo82

  • #5
Ik lees dat je het overstort ventiel vervangen hebt.
Heb je ook je expansievat gecontroleerd of laten controleren ?
Meestal is dit de oorzaak van een kapot overstort ventiel.
Hoeft natuurlijk niet altijd, maar de vraag is meer of het expansievat gelijk nagekeken is :D
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu