Grohe douchekraan aansluiting 15 naar 18 mm

JBisschop

  • #1
Hallo, waarschijnlijk is zo'n 13 jaar geleden een thermostaat douchekraan in ons huis geplaatst van het merk Grohe. Wij hebben het huis later gekocht en hebben dus ook geen gegevens qua merk/type e.d. Nu is de douchekraan afgelopen week kapot gegaan, drupte een beetje en heb hem te vast aangedraaid waardoor het verbindingsstuk wat de douchekraan met de terugslagklep verbind kapot is gegaan. Ik weet niet precies hoe dit dingetje heet, is een rond busje met heel fijn koperdraad wat in de mengkraan zit en waar inbus inzit. Zie de foto's in de bijlage. Mijn vraag is nu of ik nog aan zo'n heel dingetje (2 lossen delen van de foto) zonder dat ik een hele nieuwe douchekraan moet kopen. Het is eigenlijk alleen een verbindingsstuk van ongeveer rond 15 mm tot rond 18 mm. Weet iemand toevallig ook het type douchekraan en waar ik eventueel zoiets zou kunnen kopen/bestellen? Het linker onderdeel op de foto's is afgebroken trouwens, want kreeg hem niet uit het deel met de terugslagklep. Ik hoop dat het verhaal zo een beetje duidelijk is en een ieder alvast hartelijke bedankt voor de moeite!
 

Spijk

  • #2
Als je naar de website pro.grohe gaat kun je daar de historische product catalogus inzien. Aan de hand daarvan kun je snel herkennen welke kraan je hebt. Vervolgens kun je daarvan weer het onderdelen overzicht openen en je vraag is beantwoord ;-)
 

JBisschop

  • #3
Ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk een Grohe compas 1000 van ca 15 jaar oud, via een bouwmarkt. Deze staat helaas niet op de genoemde site van Grohe en kan er verder ook niks van vinden. Schijnt een aansluitnippel te zijn. Ga wel even verder zoeken. bedankt voor de reactie
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ga bij een installateur langs of ze daar een oude kraan hebben liggen, gewoon het stukje eruit halen.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #5
Grohe compas is er een van grohe belgie.

Maar met een beetje geluk en zoekwerk is de Compas een complete set geweest.
de bijbehoorende kraan is een Grohetherm 1000.

De set die jij nodig hebt is grohe nummer 47189000 dit is in de meeste gevalen universeel van grohe voor de meeste series.

Google even op grohetherm 1000 of het de goede is.

John
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu