Gipsplaat wanden afwerken

Daanb

  • #1
Beste gebruikers van Klusidee.

Na wat topics op dit forum te hebben doorgespits over het afwerken van een gipsplaatmuur heb ik toch nog wat vragen.

Ik ga verhuizen naar een nieuwbouw woning waarbij de naden en schroefgaten al wel zijn afgewerkt en in principe de muur na een voorstrijk saus klaar is.

Het doel is om de muren zo "glad" mogelijk te krijgen met behulp van een dunpleister. Ik ben echter nog niet uit welke dunpleister ik het best hiervoor kan gebruiken, zou iemand mij daar misschien wat over kunnen adviseren?

- Knauf heeft bijvoorbeeld de kant en klare finishpasta 0-2mm dik, deze kan direct aangebracht en afgepleisterd worden met een spackmes. Kan ik deze dan ook sponzen om een nog gladder resultaat te krijgen? Ik ben bang dat de laag te dun is om te sponsen en heb daarom nog wat meer informatie opgezocht.

- Ik kwam ook de profinish van knauf tegen die 0-5mm dik is, kan deze ook direct afgepleisterd worden?

- Dan is er natuurlijk ook fix & finish of de topfinish.

Of te wel, keus genoeg. Maar welk product zou ik het best kunnen gebruiken?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Op de website staat precies waar elk product voor bedoeld is. Een dunpleister is er in kant en klaar- of in poedervorm.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu