Warmwaterdruk laag na plaatsen wastafel

Miio

  • #1
Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden is er een klusjesman langs geweest om een nieuwe wastafel in de badkamer te installeren. Tijdens het installeren heeft hij de hoofdkraan in mijn gang open/dichtgedraaid.

Wastafel hangt en leek goed te werken. Echter blijkt nu dat de druk van het warme water ontzettend laag is, niet alleen het warme water uit de nieuwe wastafel, maar overal in huis. Waar het warme water uit de keukenkraan of douche voorheen nog een sterke straal gaf, komt er nu een ministraaltje/druppeltjes uit. Belangrijk om te vermelden is dat dit straaltje wel gewoon heet is. Ook de verwarming doet het nog. Omdat het probleem zich pas voordeed net nadat de klusjesman iets met de hoofdkraan heeft gedaan, lijkt het mij dus niet aan de ketel liggen.

Nu ben ik zelf bezig geweest de hoofdkraan open en dicht te draaien (er zitten 2 grote kranen en een klein kraantje op de toevoer in de gang), maar geen enkele combinatie van open/dicht draaien lijkt iets te doen (naast het ook afsluiten van het koudwater dan).

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Alvast bedankt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Laat hem terug komen, dit moet hij in orde maken.
 

Miio

  • #3
Klusjesman heeft ook aangeboden terug te komen maar is de komende dagen niet beschikbaar. Komende dagen zonder douche zie ik niet zitten, dus probeer ik zelf te doen wat ik kan.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als hij z'n geld moet hebben vindt hij het ook niet fijn dat de klant de eerste tijd niet bereikbaar is. :wink:

Waarschijnlijk zit het zeefje in de inlaatcombinatie onder de ketel vol met rommel.
Hier staat het model inlaatcombinatie vrijwel zeker bij.
 

Miio

  • #5
Klusjesman is inmiddels langsgeweest en alles werkt weer. Bedankt voor het meedenken!
 

Led

  • #6
Het zou wel fijn zijn als je even deelt wat het probleem nou was, dan hebben mensen er in de toekomst ook wat aan :)
 

Miio

  • #7
Wat de klusjesman uiteindelijk gedaan heeft weet ik niet precies. Bleek achteraf wel gewoon stom toeval te zijn en aan de ketel te liggen (hij is tijdens het plaatsen van de wasbak niet aan de ketel geweest, en de tweede keer niet aan de hoofdkraan geweest).

Voor zover ik weet heeft hij de ketel gereset (?) en opnieuw gevuld (?). Daarna werkte alles weer als vanouds!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Mooi dat het gemaakt is maar ik heb vraagtekens bij de oplossing.
 

Miio

  • #9
Vond het zelf ook bijna te toevallig hoor, en wat hij uiteindelijk in de ketel heeft gedaan weet ik ook niet (reset/doorspoelen vertelde hij me, maar ik heb er absoluut geen verstand van), maar aan de (hoofd)kranen is hij niet meer gekomen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Waarschijnlijk toch rommel in de zeef van de inlaatcombinatie. :wink:
 

Miio

  • #11
Waarschijnlijk! Heb je advies doorgegeven, dus zijn zogenaamde oplossing zal stukje met de onzekerheid van een trotse klusser te maken hebben. ;)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu