Tijdelijke aansluiting douchekraan

Rob67

  • #1
Hallo, ik verbouw mijn badkamer in fases. Nu wil ik het bestaande bad weghalen en een tijdelijke (voor een aantal weken) douchecabine plaatsen anderhalve meter verderop. Afvoer is geen probleem. Hoe kan ik de bestaande waterleiding (warm en koud) voordelig tijdelijk verplaatsen zonder dat ik daarvoor dure materialen moet gaan kopen? Bestaat daar flexibele buis voor die ik met snelkoppelingen kan bevestigen zonder dat ik daarvoor meteen een hele rol moet kopen?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
Een knelkoppeling met buitenschroefdraad? Daar kun je een Gardena kraanstuk met een Gardena koppeling- en tuinslang op aansluiten. Hetzelfde doe je aan de kant van de kraan.

En anders 2 stukken koperpijp aan de originele leiding knellen en naar de kraan leiden.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Een tuinslang op de warmwater aansluiting ?
Dat wordt eerst een ballon en dan een waterballet.

De keus voor een paar stukken koperen pijp met knelkoppelingen lijkt me beter.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik heb achter in mijn garage een klein keukenblokje zitten met een warm- en koud water kraan. Als ik mijn racefiets afsop na een rit (doe ik altijd bij de achterdeur van de garage), dan draai ik altijd de uitloop van de kraan, Gardena koppeling er op, Gardena slangenwagen er op en ik heb heerlijk warm water uit de sproeier.

Na wat testen met de temperatuur bleek dat het water de juiste temperatuur had als ik zowel het warme als het koude water vol open zet.

Gaat al vele jaren goed. De slang wordt erg warm en heel flexibel, maar van vervorming is absoluut geen sprake.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Dat is erg tijdelijk gebruik, bij een aansluiting die de hele tijd onder druk staat durf ik zoiets niet toe te passen.
Bovendien wordt het water bij jou ook niet erg heet vanwege de vermenging met koud water voor het de slang in gaat.
 

Marcn88

  • #6
2x puntstuk 15x1/2 met een verloop knelset naar 16 mm pex aan de andere kant een 2x schroefbus 15x1/2 met een verloopknelset naar 16 mm pex
 

Rob67

  • #7
Dank voor de reacties. Ik heb besloten om het inderdaad maar even op te lossen met een paar stukken koperbuis en knelkoppelingen. Het is voor maximaal een maand maar ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat het dicht blijft.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu