Afmetingen inloopdouche

Blueone

  • #1
Momenteel ben ik aan het twijfelen voor de inloopdouche van mijn badkamer, bijgevoegd een schets uit sketchup op een beeld te krijgen.


De douche krijgt een afmeting van 1x1m, i.v.m. bepaalde wandafwerking wil ik de douche maximaal 1m diep laten zijn. Nu ben ik alleen erg aan het twijfelen over de voorkant, op de tekening heb ik een inloopdouche gemaakt met een wandje van 30cm voor het spatwater tegen de muur wat buiten de douche stucwerk wordt. Persoonlijk vind ik een inloopdouche het mooiste maar ik twijfel erg over het praktische stuk. Heb je met een diepte van 1 meter veel last van spatwater buiten de douche?
Ik heb er zelf geen (praktische) ervaring met een inloopdouche. De vloer van de douche krijgt overigens wel netjes een afloop van 1 á 2 cm richting het doucheputje. Er komt overigens een regendouche in met een doorsnede van 19cm met een doorvoer van 10l/min dus niet echt een harde straal.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zoals de douchekop nu getekend staat zal er zeker water buiten de doucheruimte terecht komen, dat zal alleen met een glazen douchedeur te voorkomen zijn.
Als alternatief, wanneer u de douche op het tussenwandje zet zal er minder water buiten de doucheruimte terecht komen.
 

Blueone

  • #3
Het tussenwandje wordt een glazen wand dus dat gaat niet lukken met de douchekop, eventueel zou hij wel links tegen de muur geplaatst kunnen worden. Maar krijg je dan juist niet meer water tegen de zijkant?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Tegen de zijkant lijkt me minder bezwaarlijk dan door de doorgang de badkamer in.
Helemaal voorkomen dat er water in de badkamer terecht komt zal niet mogelijk zijn zonder deur er voor.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Ik heb een douche van 1.1x1.4m en alle wanden worden altijd flink nat bij het douchen. Inloopdouches lijken me alleen goed werken als het de bocht om gaat. Water spettert van nature :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu