Bosch wasmaschine Aquanoom 1400 koolborstels vervangen

Branko

  • #1





De motor van mijn Bosch wasmachine Aquanoom 1400 draait niet meer. Uit deze forum heb ik begrepen dat ik de koolborstels zou moeten vervangen. Ik heb eers de motor losgehaald en geinspecteerd. Er ziet naar uit dat alleen de koolborstels versleten zijn. Echter, ik weet niet hoe ik de koolborstels zou kunnen uithalen. Zou iemand mij svp willen advizeren wat ik exact moet doen (liefst op basis van de bijgesloten fotos).

Bij voorbaat dank,

Branko
 

Johnie

  • #2
Op de eerste foto moet je het stekkertje er aftrekken en dan de koolborstels er uit halen
dan eerst de motor weer in elkaar zetten
dan de knieuwe koolborstels er in doen
 

Branko

  • #3
Johnie, bedankt voor je snelle reactie. Helaas ben ik niet echt handig en begrijp ik niet exact wat je boedeld, sorry. Wat bedoel je exact onder stekkertje? Is dat het metale gedeelte (aangegeven met 1 op de foto) dat vast zit binnen de vier metalen “schoentjes
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Het lipje waar het zwarte draadje aan zit kunt u er voorzichtig naar opzij uit trekken, de koolborstel is dan zo te vervangen.
 

Henny

  • #5
Eerst de connector (3) losnemen.
Let op deze zit met een lipje vergrendeld!
Het lipje in de connector met een kleine platte schroevendraaier indrukken, dan de connector losnemen.
Nu kan het metalen plaatje, waar de connector opgeschoven zit, naar rechts geschoven worden, en enigszins schuin uit de houder gehaald worden.
Let bij het uitnemen van het plaatje met veer op de schuine stand van de koolborstel.
De nieuwe koolborstel in dezelfde positie weer monteren.
 

Branko

  • #6
Johnie/Jan/Henny, hartelijk dank!
Op basis van jullie adviezen is mij gelukt om de oude koolborstels uit te halen. Zij waren volledig versleten (zie foto).
Voor 28 Euro heb ik de nieuwe in Den Haag gekocht bij een kleine (onderdelen) zaak. Mijn wasmachine doet het weer!
Achteraf gezien heb ik de motor helemaal niet moeten demonteren. Echter, voor een beginnende klusser was dit een mooie ervaring :-)
Dit forum is fantastisch!!
 

Wikke

  • #7
Bosch Auqanoom 1400 Typenr.: WF02861.

Centrifugeren doet het niet meer.
Dankzij een beetje speurwerk op deze interessante site beland...
Had gaarne geweten welk "type-nr." van koolborstels ik moet bestellen???

Dank bij voorbaat,

Wikke
 

Branko

  • #8
Je kunt best bellen met ************ Als je type wasmachine vertelt, weten ze exact welke koolborstels je moet kopen.

Je kunt het beste de forumregels eerst lezen, mod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu