Indesit wasmachine stroomt over

Ronald41

  • #1
Beste allemaal,

Indesit W165XL NL
*80247640130
type LB2000c

Machine is werkend weggezet, en 3 jaar later wil ik hem in gebruik nemen.

Machine blijft water innemen en stroomt over uit het zeepbakje als de kuip vol is.

Niet altijd trouwens, op t ene programma gelijk en op een ander programma begint ie goed, maar gaat later alsnog teveel water innemen.

Vervangen: Pressostaat, pressostaatslang en luchtkamer onderaan de kuip.

Geen verstoppingen of lekkages in de machine (heb alle slangen los gehad en gecontroleerd).

Als ie zo vol staat pompt ie hem ook niet in 1 keer leeg, moet dan paar keer pompprogramma draaien.

Ik verdenk dan ook de besturingsmodule.

Moet ik die in zn geheel vervangen, of moet ik eerst een nieuwe eeprom proberen?

Of heeft iemand een andere tip?

Vr groet, Ronald.
 

Ronald41

  • #2
Allemaal bedankt voor het meedenken! :wink:

Ik ben stom geweest...

Had per ongeluk de oude pressostaat terug geplaatst. Echt een achterlijke vergissing.

Maar goed, ik heb nu de nieuwe geplaatst.

Heb gelijk toch ook maar de electronica doorgesoldeerd, er zaten niet echt slechte plekken, maar de aansluitingen waar de stekkers op de print komen heb ik iets extra tin gegeven, sommige waren heel lichtjes ingebrand.

Machine lijkt nu perfect te werken.

Geen idee of t nou de pressostaat was of de electronica, de oude pressostaat klikt en schakelt ook, misschien niet meer bij de goede druk?

Morgen/straks draai ik een hele was en laat ik weten hoe het is afgelopen.

Vr groet, Ronald.
 

Ronald41

  • #3
Heb net de definitieve oorzaak gevonden.

De oude slang van de pressostaat naar de kuip blijkt lek te zijn, juist op de plek waar er een beschermings ring zat.

Dit topic mag dicht!

Vr groet, Ronald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu