Bauknecht WA 6960 fuzzy logic doet het niet meer ...

Maddox

  • #1
Hallo,

Wij hebben een Bauknecht WA 6960 fuzzy logic uit 2001, het NC nummer is 85 83 37 71 20 00. En die doet het dus niet meer.

Het probleem werd door mijn vriendin vastgesteld toen de wasmachine klaar had moeten zijn en zij de was uit de machine wilde halen. Alle lampjes van het centrifugeren knipperden en het lampje deur open brandde constant. Mijn vriendin heeft het water weggepomp door het knopje afpompen te gebruiken. De machine wilde hierna het niet meer doen.

Hierop hebben wij een wasmachinereparateur laten komen. Uiteraard deed de wasmachine het gewoon toen we het probleem wilden laten zien. De monteur vermoedde vanwege het lampje deur open, dat de deurschakelaar defect was. Deze is door hem vervangen, wat helaas niet de oplossing bleek. Hierop heeft hij de motor gedemonteerd (ik vermoed om de koolborstels te controleren) en weer teruggemonteerd. Hierna deed de wasmachine het weer! Hij vermoedde dat er een los contact oid in de motor zou zitten.

Nu tijdens de vierde wasbeurt is de machine er weer mee gestopt, en dezelfde lampjes branden (deur open) en knipperen (alle centrifugeren lampjes) weer. Ook geeft de machine 15 pieptonen achter elkaar. Het waspoeder was weg, maar de wasverzachter zat nog in het bakje.
Tijdens telefonisch contact met de monteur, raadde hij aan om een nieuwe wasmachine te kopen. Want volgens hem zou er een nieuwe motor in moeten, hetgeen ca. 300 euro zou kosten.

Nu heb ik op internet gezocht, maar kan ik geen foutcode vinden. Ik zou zelf de motor kunnen vervangen, die kan ik bij deverse webshobs kopen voor ca. 130 euro. De vraag is dus of een nieuwe motor het probleem op zou lossen.
 

Maddox

  • #2
Is er iemand die me verder kan helpen? Wie kan me bijvoorbeeld vertellen welke foutcode hoe wordt aangegeven bij Bauknecht wasmachines zonder display?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu